No em veig bé😢
Hola! Sóc la Júlia, tinc 14 anys, medeixo 1,67 metres i peso 80,5 kg. Totws les meves amigues diuen que no estic grassa però jo em veig grassa però no sóc capaç de fer dieta perquè penso que no serveix per res. En faig m'aprimo 5 quilos i em veig igual de grassa. Em podeu dir si m'hauria de aprimar pel que oeso i el que medeixo?
Gràcies, Júlia.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori.
Si sents que tens que perdre pes pensem que és important que ho vegis com un procés en el que aprendre uns nous hàbits saludables i no només donant importància als quilos que marca la bàscula. Cada persona té unes necessitats diferents, per això et recomanem demanar ajuda a un nutricionista i que et faci un pla personalitzat. Recorda que hi ha una cosa important en la pèrdua de pes i és poder mantidre’l després. Per això és important evitar canvis bruscos fent ús de dietes miracle i que recordis que per perdre pes no has de passar gana ni existeixen els aliments prohibits.
Quan rebem o ens imposem una prohibició encara sentim més desig cap aquell aliment. Per això és important permetre’ns el que ens ve de gust i tenir en compte quins son els aliments que em  de menjar diàriament, setmanalment i de forma més esporàdica. Quan més controles el que menges més fàcil és caure en la sensació de descontrol.
El procés de pèrdua de pes no és fàcil per això el millor seria primer anar al metge, en aquest cas al endocrí i després un cop et digui si has de perdre pes o quina és la causa i després demanar hora al nutricionista.
Una abraçada preciosa.
Carlota López Ballestar
Psicòloga