Divorci
Els meus pares es van divorciar quan jo tenia ums 5 o 6 anys. Sempre m'han dit que ho vaig portar bastant be i que ho vaig entendre pero ultimament no paro de pensar en aquest tema i noto que prefereixo molt mes estar-hi amb el meu pare que amb la mare.
El que sobretot em te procupada es que aquest estiu estic amb la meva avia a l'apartament a la platja i dies abans de marxar vaig estar plorant per les nits perque em sentia malament ja que trobaria a faltar al pare pero tambe em feia sentir malament que no trobes en falta a la meva mare.
Amb la mare no ens portem gaire be, gairebe no parlem perque entre l'institut, les extraescolars i el treball nomes ens veiem a l'hora de sopar i molts cops acabem discutint i me n vaig a la meva habitacio. Se que en aquesta edat es normal portarse malament amb els pares pero quan estic amb el meu pare em trobo mes a gust i no discutim ni res. I es com que no vull tornar amb la mare. A mes es com que qualsevol cosa que digui ell em sembla be i li faig molt mes cas.
De veritat que em sap greu portarme tant malament amb la meva mare i no entenc perque sento tot el contrari amb el pare.
Laia Sala

Hola,
És probable que estiguis patint una nova conseqüència de la separació dels teus pares: la comparació.
Segurament si la seva relació hagués continuat, el bon rotllo amb el teu pare hagués equilibrat la relació amb la teva mare. Sovint funciona així quan hi ha dos adults referents, que s'equilibren.
Però la teva situació no és aquesta i sense voler-ho t'estàs centrant a buscar les diferències amb els teus pares. És molt natural que et sentis més còmode amb un d'ells, però això no implica que no puguis veure què t'aporta l'altra persona.
La meva recomanació és que parlis amb la teva mare sobre com et sents amb ella i intenteu buscar la formula que us faci sentir millor. Estic convençuda que per la teva mare tampoc és la relació ideal, així que us tocarà treballar i esforçar-vos a facilitar aquesta convivència. Fins i tot potser serà convenient anar a un psicòleg o terapeuta familiar per buscar les millors estratègies de comunicació mare-filla ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico