INTIMITAT O PARANOIA?
Hola!
El que em pasa es que d'aquí uns dies vindrà una tieta meva que casi no conec a passar la setmana a casa meva, i jo i els meus pares no hi serem. Fins aquí cap problema. La cosa es que aquesta tieta dormirà a la meva habitació durant tooota la setmana.
Em sento que será com si entrés a dins meu, perquè tinc frases i coses penjades per tota la habitació i llibretes amb coses personals escrites i tal, i em fa por que remeni o que llegeixi alguna cosa íntima... Ma mare diu que despenji segons què (per estar més tranquila durant la setmana) , però la veritat es que crec que serà igual, perquè, joder, es la meva habitació, i està tot molt exposat, i hi estará UNA SETMANA SENCERA I ESTARÀ LA CASA SOLA!!! No costa res obrir l'armari i remenar-ho tot!!
No sé, tinc el dubte de si és raonable que senti això o sóc una paranoica i m'he d'aguantar...
Gràcies ❤️
Laia Sala

Hola nikkilectora,
És natural que tinguis aquesta preocupació: la nostra habitació forma part de la nostra intimitat i som nosaltres els que decidim a qui la volem ensenyar i fins a on.
La teva tieta vindrà a l'habitació i és probable que es fixi en alguns detalls que decoren la teva habitació, per això és bona idea despenjar tot el que creguis que és massa íntim. També pots comprar una petita caixa metàl·lica i guardar-hi tot el que vulguis mantenir en secret (per estar més tranquil·la).
És molt probable que la teva tieta també se senti incòmode a la teva habitació i sigui molt respectuosa amb el teu espai: deixa-li una part de l'armari (o una estanteria) per guardar-hi la roba i deixar-hi les seves coses. Estic convençuda que passarà molt poques hores a la teva habitació i que no es dedicarà a remenar de dalt a baix totes les teves coses! Si vols li pots deixar una nota simpàtica dient-li que li cedeixes el teu lloc sagrat (segur que capta la indirecta). ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico