Molt URGENT, si us plau
A veure, us explico: la meva amiga ja fa dies (molts) que diu que ha perdut la gana, ja no es cuida de la seva imatge personal, esta trista... Jo vaig pensar que podia tenir depressio, pero vaig intentar que passes els dies per a veure si domes era un bajon temporal o era depressio de veritat. Com que aixo encara continua ja penso que te depressio. I jo vull ajudar-la pero amb un tema aixi, que faig?
A mes a mes, sempre ens estem barallant i ara no ens parlem i em sento molt malament perque esta sola (domes em te a mi) I si es culpa meva? Per les baralles que tenim constantment?
Si us plau contesteu, estic molt desesperada perque ja no se que fer, li he dit alguna vegada lo de buscar ajuda, psicolegs, pero no vol.... Em sento moolt malament per estar enfadades perque es lo ultim que li hauria de fer en estos moments, pero sempre em fa sentir culpable de tot, o no vol quedar mai, o diu que sempre fem el que jo dic (i no es veritat, jo proposo "plans" i li pregunto si vol!) Pos despres de tantes baralles ara ja me enfadat de veritat i no ens parlem... Crec que es el pitjor que li puc fer ara... Pero esque amb totes les coses que diu tambe me fa mal a mi... Si us plau dieume que fer? Perque no tinc ni idea...😟
Perdo si no me explicat be... I, gracies pel que feu!!
Laia Sala

Hola!
T'has explicat molt bé i és una situació una mica delicada.
Pel que expliques hi ha dos temes importants: les vostres discussions i el seu malestar. No sé fins a quin punt una cosa influeix en l'altra, però el que et puc dir és que tens tot el dret a enfadar-te si una persona no et respecta o sents que et fa sentir culpable del seu malestar.
És important que aprenguis a separar-te del seu malestar. Tu no ets la responsable del que li passi, no pots carregar amb aquesta culpabilitat.
Per tant,
1. Marca uns límits. Torna a parlar-hi (segurament per ella és més difícil tornar-se a apropar a tu), però assegura't que et tracta bé.
2. Parla amb la teva família sobre la situació i que t'ajudin a parlar-ne i comentar-ho a la família de la teva amiga (ells també ho haurien de saber).
3. Quan quedis amb ella feu una planificació (un dia escull una i un altre dia l'altra)
4. Escolta-la i no intentis convèncer-la de res, simplement escolta el seu patiment (això l'ajudarà molt). Si intentes portar-li la contrària és molt probable que es tanqui en banda i us allunyeu més.
Espero haver-te ajudat una mica ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico