Parella
Hola!
Tinc algunes inquietuds relacionades amb la meva parella...
Primer de tot, he de dir que estic genial amb ell i no sabia el que era una relació sana fins que el vaig conèixer, molt contrari de la meva exparella...
Vaig estar amb ell gairebé un any i vam tenir una relació molt tòxica, discutiem dia sí i dia no i em sentia com una merda fins que vaig deicidir deixar-ho perquè em va maltractar tan psicològica com físicament.
El cas és que ara, amb la meva parella actual, em sento extranya perquè no discutim mai i quan ho fem, ho mig disfruto. He arribat a la conclusió de que és perquè les discusions i el joc emocional que exercia la meva exparella era el que m'enganxava a ell, però a la vegada no vull que es repeteixi... em preocupa perquè sé que és algo inconscient i no estic acostumada a estar tan bé amb algú.
No em sento gens orgullosa del que estic explicant, necessito algun consell...
Deixant de banda això, em considero una persona introvertida i extrovertida a la vegada, segons amb qui em relacioni.
He conegut als amics de la meva parella i no he sapigut relacionar-me... no sabia amb qui ni de què parlar, no he pogut fer altra cosa que quedar-me callada i això m'estava menjant per dins. Tenia ganes d'estallar i plorar. M'agradaria fer-me amb ells perquè sortirem algunes vegades tots però no tinc idea com fer-ho. No és bo comparar-se amb els demés però ell amb els meus amics s'avé bastant i amigues meves amb amics de la seva parella també, mentre jo em menjo el cap i em quedo muda perquè no em surt cap altra cosa que no sigui forçada.
Moltes gràcies per avançat per llegir-me i aconsellar-me.
Laia Sala

Hola de nou Nunu,
Anem a pams:
Parella. El que expliques pot ser una cosa més habitual de la que et penses. Les primeres relacions ens ajuden a crear una idea sobre com són les relacions de parella. Anteriorment ja ens n'hem fet una idea gràcies a tots els contes, històries, pel·lícules i sèries que hem vist des de ben petits, però no és fins que ho vivim que no ho convertim en un patró.
Si tenim sort, podem crear una relació estable i sana, però en moltes ocasions apareixen comportaments possessius, de gelosia o de maltractament que ens creen una idea errònia de les relacions de parella.
Tu mateixa ets prou conscient de la situació i es tracta que cada vegada siguis capaç de reconèixer en quin moment t'has equivocat i has buscat la discussió. Si tu i la teva parella us enteneu, esteu bé l'un amb l'altra i tots dos us sentiu còmodes i respectats... és molt probable que hi hagi poques discussions a la vostra relació!
Amistat. És natural que tinguis vergonya i et sentis una mica incòmode i sobrepassada per la situació quan estàs amb els amics de la teva parella. Mica en mica et deixaràs anar i serà més fàcil treure temes de conversa. Es una qüestió de confiança... així que no t'atabalis, ves quedant amb ells i ja veuràs com la situació es normalitzarà ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico