Problemes amb el menjar
Hola!
Fa uns mesos, vaig començar a vomitar el sopar (el dinar no, perq no matrevia a fer-ho a l'institut). Ho controlava molt, nomes vomitava si sentia q havia menjat molt, sino no ho feia. Vaig perdre uns 10 kilos en 3/4 mesos, i vaig decidir deixar-ho, encara q em va costar.
Medeixo 1.76 i abans pesava 83 kilos, i despres d tot aixo vaig baixar a 70. Ara me n'he anat de vacances i he engreixat 3 kilos (ara peso 73). Total, q ara torno a vomitar perq em veig molt gorda.
Mirant aixo de IMC posa q estic en un pes normal, pero tinc molta panxa i greix a les cuixes.
Si maii he arribat a vomitar mes de 1 cop al dia, es considera bolimia?
Se que no hauria de fer-ho i acceptarme, pero esq ni menjant sa i fent molt esport aprimo, per tant aqueata es lunica solució.
Laia Reventós

Hola!
L'espiral de vòmits diaris és molt perillós i és una mala via per aprimar-se. Té moltes conseqüències negatives si ho fas repetidament (destrueixen l'esmalt dental, engrogueixen les dents, generen danys a la gola, esòfag i llengua al treure sucs gàstrics, danys a les mans al utilitzar els dits per autoinduïr-se el vòmit, i també irregularitats en el ritme cardíac, entre d'altres). Així docs, t'animo a que reconsideris aquesta via i que portis a terme altres de més saludables, com portar una alimentació sana amb ajuda d'un especialista i facis exercici físic.
Hauries de valorar si vomites perquè realment notes que has menjat molt i per tant es tracta d'una sobreingesta o si realment has menjat normal però et sents malament amb tu mateixa i és una forma d'exterioritzar-ho. Com tu dius tens un pes normal però et veus grassa. En tot cas el que podries fer és intentar mantenir-te en el teu pes però fer exercicis de tonificació per enfortir les zones que menys t'agraden del teu cos, en comptes de seguir-te aprimant ja que d'aquesta manera no estaràs treballant sobre la zona que et causa les inseguretats i sempre et veuràs malament.
Si veus que els vòmits perduren i es repeteixen diàriament, t'animo a demanar ajuda a un especialista (metges, psicòlegs, etc.) per tal que t'assessorin i t'acompanyin en l'aturament d'aquests vòmits i en el treball de promoure i millorar la teva autoestima, ja que si no m'equivoco, deu tenir força relació amb aquests vòmits que t'indueixes per veure't millor.
Espero haver-te ajudat,
Laia Raventós,
Psicòloga