Gimnàs
Hola!!
Primer de tot dir-vos que moltes gràcies pel treball k feu, és de gran ajuda.
El motiu de la meva consulta es que la meva millor amiga i jo volem començar a anar al gimnàs, les dues tenim 14 anys i coneixem gent de la nostre edat que hi va. Hem trobat un gimnàs al poble del costat en el que es pot anar amb 14 anys . Jo no tinc gaire idea del k podriem fer, però he llegit k peses encara no podem. El cas és que no se com dir-li als meus pares que vull començar a anar al gimnàs per posar-me en forma , veure’m millor i sentir-me millor amb mi mateixa (ja que de sempre he estat una nena grassoneta) i fins fa poc feia Hip hop 4 dies a la setmana i cada dia ens feien fer físic però per un motiu he deixat el ball i no vull seguir fent físic (correr, flexions, abdominals, planxa, sentadilles... etc.) No crec k els meus pares em deixin i soc molt vergonyosa com per demanar-lis, estic quasi segura de que no em deixaran però ESk és el que vull fer ara . Pk se que si no faig algo de físic m’engreuxare molt ja que soc de les noies que engreixen molt facilment. A la meva millor amiga segur que la deixaran perk els seus pares van sovint al gimnàs i son molt esportistes i molt sans pero els meus pares no son gens esportistes i no van al gimnàs entendrien la meva necessitat de fer exercici.
Llavors ,
1- k podria fer d’excercici al gimnàs amb la meva edat.?
2- com els hi dic als meus pares perquè em deixin?
3- Exercicis per aplanar la part inferior de la panxa??
Moltes gràcies per llegir la meva consulta.
Laia Reventós

Hola Aida!
Gràcies a tu per confiar en nosaltres!
Responent a les teves preguntes...
1. Com bé has dit peses amb 14 anys no és recomanable. Però hi ha altres alternatives que pots fer al gimnàs: cinta, el·líptica, abdominals, rem, saltar a la corda, etc.
2. explica als teus pares el que ens comentes aquí, els teus motius per a voler anar al gimnàs, que aniries amb la teva amiga, que us heu informat, etc. Que vegin que estàs motivada en anar al gimnàs sempre i quan no es converteixi en una obsessió. Si veus que no et deixen, intenta que els pares de la teva amiga parlin amb els teus i potser d'aquesta manera els saben convèncer.
3. per enfortir i reduir la panxa es recomana fer exercicis abdominals, acompanyant-se sempre d'una alimentació sana i variada rica en fruites i verdures i evitar els aliments processats i dolços (brioixeria, llaminadures, hamburgueses, fregits, etc).
Espero haver-te ajudat!
Laia Raventós,
Psicòloga