greix corporal
Hola,
Peso aporximadament 53kg i medeixo uns 169cm o així. Faig esport així que la majoria de pes és múscul i os.
Però he calculat el greix corporal (per internet, ja se que no és el millor, però jo crec que tampoc s'equivoca gaire), i m'ha sortit 13,4 crec. Però he buscat i posa que 13,4 és molt poc.
Sempre a les revisions del metge m'han dit que estava per sota la mitjana, però això des d que vaig neixer.
Nose si pot tenir algun efecte negatiu.
he llegit i he tingut experiencies amb altra gent que es pot perdre la menstruacio, però crec que això és si de cop baixes o si no es de sempre.
però a mi que es de sempre també em pot passar??
mersi
Alba Garcia

Hola guapa!
Per les dades que ens has donat, estàs en un pes saludable, tirant cap a un pes baix.
L'índex de grassa és difícil de calcular, s'han de tenir en compte molts paràmetres, i amb l'alçada i el pes en teoria no es suficient per valorar-ho. Sinó fixa't que hi ha gent que podria medir i pesar igual que tu i estar molt diferent a nivell de constitució. Totes les persones tenim un cos diferent i al final el que defineix si estàs saludable o no, no és un número, sinó l'estil de vida que portes, i veure que no hi ha canvis bruscos.
Normalment la menstruació es perd quan hi ha un infrapes (pes baix en relació amb el pes habitual de la persona), tens raó. Però si tu de tota la vida has estat per sota, perquè és la teva constitució no hi hauria d'haver-hi problema.
Normalment la pèrdua de la menstruació es dóna quan hi ha una pèrdua de pes, i la persona no està saludable perquè esta en un pes més baix del que necessita. Per tant, sembla que no és el teu cas.
Si algún dia et passés, pots anar al metge i valorar si necessites guanya pes, o hi ha alguna cosa que no està funcionant bé.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga