ns q pensar
hola, bondia o bonatrada depenen de quan la llegiu😂😂. Doncs bé, jo us volia comentar doncs que fa temps que me obsesionat amb l meu cos. Em cosa no menjar pq magrada el menjar o intentar menjar lo minim ja que els meus pares em controlen i nouse com hi ha gent que aconsegueix no menjar tenint als seus pares. quan menjo em sento malament, dobretot si es algu que se que engreixa bastant en plan patates frites ou fregit pizza bolleriia tot tipus de carn etx... a vegades tinc ganes de vomitar pero no em veig amb cor per ferho. ningú mentén i hi ha gent que em diu que stic be i gent que diu que estic gorda. no se qe fer estic preocupda. no se com aprimar sense que els meus prs senterin. Ells em diuen que estic be pero crec que ells em volen tenir gorda pq ells tmb hu son i com que ells no volen fer dieta a mi em fan menjar malament pq mengordi. mdeixo 1'68 i peso 50kg. u he intentat tot: deixar de menjar, dirli qe em trobo malament de la regla o coses aixi pero no aconseueixo aprimar. suposo qe mauré desfroçar mes. faig esporti 1cop semana i exercici pe meu compte.
Laia Reventós

Hola!
Primer de tot, gràcies per confiar amb nosaltres.
Bé, per començar comentar-te que procuris no obsessionar-te excessivament amb el teu cos. És normal que amb l'adolescència i els canvis corporals que aquesta suposa, tinguis certes inseguretats respecte certes zones del cos ja que s'han desenvolupat amb l'edat. Ara bé, aquesta obsessió que comentes se t'està anant de les mans i pot arribar a ser perillós.
Pel que dius, has intentat molts mètodes per aprimar-te i no t'han funcionat. Aleshores entendràs que aquests mètodes no dónen resultats perquè no són sans. Posen en risc la salut del cos sometent-lo a estrès innecessari. Menjar és essencial per activar el metabolisme i fer que funcioni en perfecció. T'aprimaràs més menjant que deixant de menjar, ja que al deixar de ingerir aliments el teu cos el que fa és una reserva de greix que acumula perquè no sap quan tornarà a ingerir més aliments. Aleshores, importantíssim fer 5 àpats al dia i no fer tonteries com el fet de vomitar, que t'ho estaves plantejant. Pel que fa al menjar ràpid (fregits, sucres processats, etc), no es tracta de no menjar-lo mai a la vida, sinó mesurar el seu consum, el qual no es recomana que sigui diari sinó puntualment. I no passa res per menjar de tan en quan aquest tipus de menjar. No t'engreixaràs de cop!
No et deixis influenciar pels comentaris dels altres i no et comparis. Això promourà encara més les teves inseguretats i complexos.
D'altra banda comentes que els teus pares "et volen tenir grassa" perquè d'aquesta manera ni tu ni ells feu dieta. Dubto molt que els teus pares pensin així. Els teus pares volen el millor per a tu i que mengis com qualssevol persona i no volen que deixis de menjar. El que pots parlar amb ells és aquesta percepció que tens d'ells entorn al menjar i que intentin incloure altres opcions més saludables als àpats. però que això no et privi de menjar. No t'inventis excuses per controlar el teu pes.
A més a més, per la teva alçada i pes, no hi ha cap necessitat de perdre pes. és més, si t'aprimes més estaràs en un franja d'infrapes perjudicial per la teva salut. Així que ves en compte...
L'esport sempre ha de ser en moderació. 1 cop a la setmana ja està bé. Lo important és ser activa. No abusis de l'esport.
Bé, espero haver-te ajudat i que tinguis en compte tot el que t'he anat comentant.
Ànims,
Laia Raventós,
Psicòloga.