Per què no sento plaer quan faig l'amor?
Ja fa uns mesos que estic amb la meva parella i ja hem provat de fer l'amor, la cosa és que a mi no hem dona plaer quan ho fem.
Ha sigut la meva primera parella i amb el primer que ho he fet, ell en canvi, ja ho havia fet prèviament, podria tenir alguna cosa a veure?? Una altra cosa és que mai m'he tocat, això també podria tenir algo a veure?? La meva parella diu que he d'anar al ginecòleg, però em fa molta vergonya explicar el que em passa.
Com que estavem preocupats vem buscar per internet, on deia que pot ser que sigui perque soc insegura i que no conec el meu cos... Ell creu que la solució és que em masturbi i experimenti i després, com que ja estaré més segura de mi mateixa, podria notar paler. Però el problema està en que a mi no em ve de gust tocar-me, és com que em dona respecte i em fa una mica de fàstig.
No suporto més aquesta situació i vull trobar una solució el més aviat possible, perque tant ell com jo ho passem malament.
Mariona Busto

Hola Unanoiamés!
És completament normal que amb la penetració no sentis molt de plaer, la penetració pot ser molt excitant però la gran majoria de noies no sentim tant plaer amb la penetració. Has de saber que la gran majoria de terminacions nervioses en els genitals femenins estan situades a l'exterior de la vagina, concretament al clítoris i al seu voltant, no dins de la vagina. La funció del nostre clítoris és la de proporcionar-nos plaer!
No tenir experiència ni conèixer bé el teu cos, pot dificultar les relacions sexuals. Et recomanem que agafis un petit mirall i observis bé la teva vulva. Localitza totes les seves parts: llavis majors i menors, clítoris, uretra (per on surt el pipí), entrada de la vagina (per on surt la menstruació, per on es practica la penetració vaginal i és també per on surt el nadó en un part vaginal)... és molt important que et familiaritzis amb els teus genitals, que puguis tocar-los, sentir quina textura tenen, de quin color són, on hi ha pèl, etc. Conèixer-te millor t'ajudarà molt! La nostra vulva i vagina no hauria de fer-nos fàstic!
Masturbar-te o no és una decisió íntima i personal que cada persona ha de decidir si vol o no fer. No és obligatori! Tot i així, la masturbació ens aporta coneixement sobre la nostra sexualitat i el funcionament de la nostra resposta sexual, ens aporta coses positives i plaents!
Per tenir plaer durant les relacions sexuals no esperis sentir-lo només amb la penetració. El que pot ajudar-vos és estimular el clítoris de forma directa o indirecta mentre practiqueu la penetració, veureu que d'aquesta manera el plaer s'intensifica! No oblideu que la penetració no ho és tot i que podeu fer moltes altres coses que poden resultar-vos molt excitants i plaents. Recordeu però que el nostre gran òrgan sexual és el nostre cervell, per tant, també és molt important que el nostre cap estigui centrat en allò que està fent, en les sensacions que està experimentant i en pensaments que ajudin a excitar-se.
No tingueu pressa, i veureu que de mica en mica, i si vas coneixent millor el teu cos i la teva sexualitat, tot anirà millorant!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat