problemes dautoestima
Hola! penso que els complexes m’estan afectant massa en el meu dia a dia. Em veig grassa i tot i que tothom em digui sincerament que no, jo no puc evitar veurem malament. m’afecta en tot, no puc pujar les escales de l’escola sense que hi hagi ninguna amiga meva al darrere tapantme em cul per por al que pugi pensar la gent. tinc novio desde fa bastants mesos i estic molt feliç amb ell, no ho veig una relació només datraccio física i/o sexual sinó dalgo mes que crec que pot tenir futur. crec que si ho fes amb ell per primera vegada em faria sentir molt comode però pels meus complexes no m’hi veig segura perque em vegi nua encara que tingui molta confiança amb ell. no se si tots el complexes que tinc amb el temps i l’edat s’aniran perquè per culpa d’ells deixo de fer infinites coses i em preocupa. en part perquè com que no em valoro gens i m exigeixo massa en tot veig a totohom superior a mi. moltes gràcies!!
Laia Sala

Hola!
Els problemes d'autoestima relacionats amb la imatge física comencen a solucionar-se quan acceptes les pròpies característiques i limitacions del propi cos. Cal començar a mirar el cos i de tot allò que no ens agrada, valorar quìnes coses podem canviar voluntàriament i quines no.
A partir d'aquí caldrà fer una gran feina per acceptar aquelles que no es poden canviar. Tota la teva vida estaràs lligada a aquest cos i pots fer dues coses: odiar-lo o estimar-lo! Tu tries quina opció et farà sentir millor;)
Per altra banda, si no estàs del tot còmode amb la teva parella, calma't i espera't uns mesos. No hi ha pressa per tenir relacions sexuals i és important que tots dos estigueu relaxats i còmodes l'un amb l'altre. Podeu començar amb algunes pràctiques sexuals que no impliquin ensenyar tot el cos, com poden ser carícies, tocaments per sobre la roba o petting... Qualsevol estimulació que sigui plaent per tots dos serà benvinguda ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico