M’afecten els seus problemes
Bones,
El meu novio (no arriba lany que estem junts) que té 4 anys mes que jo té una vida molt complexa; sempre té problemes amb la seva família, amb els diners, no esta a gust amb la feina ni amb els estudis, estrés, problemes a casa seva, no sap que fer a la vida...
A partir de això, casi sempre que quedem i casi tot el temps m’explica els seus problemes, el veig frustrat, cansat de tot, i no sé com ajudar-lo perquè a mi en veritat també m’està passant aquesta negativitat i malestar que sofreix desde fa molt... No m’agrada veure’l aixi pero es que casi totes les nostres cites parla sobre això i lo fart que està de les coses q li passen. Va a terapia de tant en tant pero tard o dhora te algun problema extern a la nostra relacio que afecta d’alguna manera.
Que sería lo ideal de fer? Hi ha algun truc per a no ferme meus els seus problemes? Empatitzo molt amb la gent i amb ell tinc aquest problema, que me'ls faig seus i quan ell està bé jo estic bé i quan ell està malament jo ho estic... Em sembla q estic en una relació toxica perque gairebé tot el temps esta malament per aquests problemes ell i m’ho traspassa a mi (a part de que te una personalitat dificil) i jo no vull tallar amb ell per això... La nostra relació ha millorat bastant desde que vam començar (afectaven altres temes) i tampoc és perfecte pero ens estimem i ens ajudem com podem...
Que podria fer? Necesito ajuda, gràcies
Laia Sala

Hola!
És natural en una parella compartir els problemes i mals de cap. És una de les funcions de la parella, fer de suport. El que grinyola una mica és que tinc la sensació que la vostra relació gira entorn a la teva parella i hi ha poc espai pels teus problemes o per tu.
Crec que seria interessant que en puguessiu parlar algun dia i busquessiu la manera de repartir el temps més equitativament. Una estona per ell i una estona per tu (encara que el que tu expliquis creguis que són tonteries), però el teu espai és important i l'has de reclamar.
Per altra banda, quan escoltes els problemes d'una persona, pots empatitzar amb ella i entendre el seu dolor, però has de posar una petita barrera: "aquí hi puc fer alguna cosa, jo?" Sovint no podem fer res més que escoltar-la i, a vegades ni tant sols cal que donem cap consell!! Escolta la teva parella però procura separar quins problemes són teus i quins són seus. Ell ha d'aprendre a batallar les seves batalles, d'enfrontar-se als seus problemes i buscar solucions. Tu li pots donar suport, però no li pots solucionar, d'acord?
I si, després de parlar-ne encara continua la mateixa dinàmica, potser hauràs de prendre una decisió més dràstica, encara que faci mal (però serà per protegir-te).
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico