ALÇADA
Hola! Voldria saber si podré créixer més. Ara encara creixo (però molt poc). Sé que es difícil saber-ho sense una radiogràfia, però us vull donar aquesta informació, a veure si m'ho podeu dir.
Ara medeixo 1,59 m. Quan em va venir la regla ( ara no la tinc perquè encara no la tinc regulada), media 1,51 m aproximadament. Ja fa quasi 3 anys que la tinc.
Faig 3 hores d'esport a la semana (incluint l'esport de l'institut). Els meus pares medeixen 1,57 i 1,67. Són bastant baixos.
Sóc conscient que no arribaré a 1,70 m però m'agradaria saber quan deixaré de créixer o fins quina edad creixen els adolescents. Gràcies per la vostra ajuda!
Gemma Conde

Hola,
Desitgem que hagis tingut molt bones festes i hagis gaudit molt dels dies de vacances!
Primer de tot dir-te que encara ets a temps de créixer. Ja que tot i que s’ha demostrat que el creixement de les dones s’alenteix quan els ve la regla, poden arribar a créixer 2-3 cm més fins als 18 anys. Així que enviar-te ànims, ja que podria ser que tenint 15 anys encara puguis créixer més.
Davant l’alçada dels teus pares dir-te que, evidentment, hi ha una predisposició genètica i que probablement podria ser que arribessis a mesurar similar al que mesuren ells. Tot i així el millor és que vagis al metge per a que pugui realitzar-te la corba de creixement ponderal per tal de guiar-te millor pel teu cas, quan podria ser que creixessis.
Esperem que t’haguem pogut ajudar i que tinguis una bona entrada d’any!
Una abraçada