Necessito ajuda
Ja fa un temps que el meu grup d’amigues i jo no estem bé. Va començar amb coses petites: em van deixar d’esperar a la sortida de l’escola, m’ignoraven, es reien constantment de mi...
Bueno, el cas és que l’any que ve començo el Batxillerat i tinc dues opcins. O em quedo al institut on estic ara i intento buscar-me noves amigues (tinc un parell d’amigues que van amb un altre grup, i potser em podrien acoplar) o m’en vaig a un altre centre fora de la ciutat. Però jo sóc molt vergonyosa al principi i no se si sabré fer nous amics, tant si em quedo com si m’en vaig...
Espero que em pogueu ajudar, estic molt rallada.
Laia Sala

Hola!
Està clar que aquest grup no són les teves amigues. No es tracta així a les persones que t'estimes i aprecies. Per tant, ignora-les i comença a buscar persones amb qui realment et sentis còmode.
Les dues opcions són vàlides, has d'escollir tu què et ve més de gust. Cal tenir en compte que a batxillerat sol haver-hi un canvi d'ambient, venen persones noves i les classes s'organitzen diferent segons l'itinerari escollit.
Potser et ve de gust el repte de canviar d'institut? A vegades necessitem posar-nos petits reptes per demostrar-nos a nosaltres mateixos del que som capaços! Encara que siguis una mica vergonyosa al principi, segur que trobaràs persones amb qui connectaràs i amb qui podràs fer treballs o compartir apunts. La primera setmana pot fer una mica de pànic, però no serà tant greu com t'imagines.
A l'hora de prendre aquesta decisió m'agradaria que pensessis en TU, no en aquest grup. Pren la decisió per tu mateixa: què et farà més feliç a tu? quedar-te i fer un altre grup d'amigues o bé canviar i adaptar-te a tot un nou sistema?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico