Tinc un problema
Bueno em dic Héctor soc de la comarca del Baix Llobregat i m'agradaria compartir el meu problema amb vosaltes...
Tinc 14 anys cumplits fa 3 mesos i el problema que tinc es la leva altura. Tin una altura de 1,61 cm i sé que bueno es una altura normaleta tiran a baixa i els meus amics han dat l'estiró menys yo m'agradaria saber perque em pasa i quan faré el famós estiró ja qué la meva mare mideix 1,65 i el meu pare 1,73 i no ho entenc...De tota la vida m'han dit que es creix entorn als 13-14 anys i vuy veure si sabeu si creixere aquest any i tambe que puc fer per que el proces de l'estiró puberal s'acceleri.
Gemma Conde

Hola Héctor,
Primer de tot dir-te que encara ets a temps de créixer. Ja que s’ha demostrat que la màjoria de la població creix fins al voltant dels 18 anys. Així que enviar-te ànims, ja que podria ser que tenint 14 anys encara puguis créixer més.
Davant l’alçada dels teus pares dir-te que, evidentment, hi ha una predisposició genètica i que probablement podria ser que arribessis a mesurar similar al que mesuren ells. Tot i així el millor és que vagis al metge per a que pugui realitzar-te la corba de creixement ponderal per tal de guiar-te millor pel teu cas, quan podria ser que creixessis. Ja que hi ha factors com l’alimentació, les hores de descans, l’esport, entre altres que poden repercutir en el creixement.
Esperem que et sigui d'ajuda,
Una abraçada!