AMIGA ANORÈXICA/BULÍMICA
Vale, per començar, això no ho publiqueu al instagram ja que ella ho pot veure.
També magradaria k maclaressiu quin transtorn té, si anorexia o bulimia.
Tot comença ahir, vam anar ella, jo, i 8 persones més a una festa, hi havia alcohol i ella es va emborratxar, i tot anava "bé" fins que va dir inconscientment k havia de vomitar ja que havia menjat massa i estava massa gorda. Ningú es va donar compte del k havia dit menys jo, li vaig preguntar si anava en serio i em va dir que si.
Després em va demanar que li fes una cua pk volia vomitar, li vaig dir k no. I la vaig arrossegar fins al menjador i no la vaig deixar entrar al lavabo. Després, es veu k va vomitar igualment, (tothom es pensa k es pk anava borratxa, pero es pel seu trastorn)
Avui ma obert per whats i ma preguntat si ahir va dir alguna cosa sobre el tema del menjar ja que no senrecorda. Li he explicat tot el k va fer. I no ma dit k ho oblidi i no ma respost res més. Estic preocupada ja que en un mes sa aprimat dos quilos, no és molt, però no vull que arribi més lluny.
Necessito que em digueu que fer, no li puc explicar als seus pares, ja que deixaria de parlarme i ja no confiaria amb mi mai més.
Vull fer algo, però no sé que...
Laia Reventós

Hola Guapa!
Moltes gràcies per comptar amb nosaltres i perdona la espera en contestar.
Ens alegra saber que té una amiga que s'importa per ella i que vols fer algo al respecte i fer-li costat. Ben fet de ser sincera amb ella i no fer el que el que ella t'estava demanant que fessis.
T'animo a que li facis costat, que puguis parlar amb ella de com se sent, com està per dins, perquè té aquests pensaments de culpa sobre ella mateixa, etc. Des de la empatia i el respecte, no la jutgis ni la facis sentir malament, perquè ella ja està patint molt. Pensa que són problemes greus, desconeixo quan temps porta amb aquest problema però és important que es faci algo al respecte, sinó pot empitjorar.
Si parles amb els seus pares, faràs un gran acte de valentia i demostració del que et preocupes per ella. Al principi ella es pot enfadar amb tu, però al final veurà que ho has fet pel seu bé i perquè et preocupes per ella.
Espero haver-te ajudat i no dubtis en tornar a comptar amb nosaltres.
Gràcies,
Laia Raventós,
Psicòloga.