Gènere no-binari
Desde fa anys he sapigut que jo no encaixava en el gènere d'home o de dona. El problema és que abans tenia molts dubtes, perquè ho havia vist en internet i volia que algú m'ho expliques millor en persona. El cas és que al meu institut una dona venia un dia a la setmana i donava com consells, no em va semblar mala idea i vaig anar. Quan li vaig explicar el que havia sentit durant la meva vida i que pensava que jo era del gènere no binari la dona em va dir que si m'esperava ja sabria si jo era home o dona. Això em va fer tenir encara més dubtes fins a estar obsesionat/da amb el tema. Vaig començar a buscar més informació a google i reds socials sobre gent que sentia el mateix. Fa poc van fer una xerrada i la dona va començar a dir que sexes hi havien com tres o algo així. Va dir: home , dona i els transexuals. A mi el que diu aquesta dona em sembla malament. La raó pel que escric això és perquè, degut a que a mi mai m'havien comentat que això existia, vaig passar per moments molt difícils on sentia que havia de presionarme a ser d'un sexe o de l'altre o que si ho deia em dirien coses com que m'ho estic inventat per cridar l'atenció( que ja ha pasat en algun cas) .Que penseu?
Laia Sala

Hola!
A veure si puc posar una mica de llum a la teva situació. Quan parlem de diversitat sexual ens referim a un ampli ventall de casos:
• ens referim a la sexualitat biològica (és a dir, quins òrgans reproductors tens, quins cromosomes hi ha al teu ADN i, fins i tot, quines hormones predominen al teu cos). D'aquí en sorgeixen 3 opcions: mascle, femella o intersexual (dins aquesta categoria hi ha una gran varietat)
• identitat de gènere - aquesta part fa referència a com t'identifiques com a individu, dins quin dels gèneres establerts i rols de la societat en la que vius, et sents més còmode. Fins ara s'ha parlat de binarisme (home-dona), però hi ha moltes teories que amplien aquesta dicotomia amb altres opcions d'identitat: demigènere, gènere fluïd, agènere, bigènere...)
• finalment, hi ha qui considera que les persones "transgènere" son les que no tenen concordància entre el seu sexe i el seu gènere. Però això implica que les persones que sí que tenen concordància s'anomenen "cisgènere".
• També hi ha l'aparença i la orientació sexual, però no t'embolico més.
Què et vull dir amb tot això?
Que si ho necessites, busquis quina etiqueta o categoria s'adapta a tu, però si no tens ganes o no necessites identificar-te o encasellar-te, no ho facis!
T'adjunto un vídeo esperant que et pugui ampliar una mica tots aquests conceptes ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico