Ansia de menjar
Jo era una nena que tenia la fama de ser prima. Jo menjava tot el que volia, moltes galetes, molts donuts, etc. i mai m'engordava ni un pèl. Fin que un dia mirant-me al mirall vaig veure que tenia una mica de bulto però no li vaig donar importancia i vaig seguir menjant sense parar. Ara tinc un bulto impressionant (del melic fins a la vulva), no és que sigui grassa flongi tipu michellin, perquè faig exercicis d'abdominals cada dia, però si que ho tinc i no em marxa (és més caa dia va a més) m'estic proposant de només fer els 4 apats diaris i ja però per mi és impossible no puc parar de menjar en cap moment, em podries donar algun consell per reduir el bulto o butiment de la panxa i per reduir l'ansietat de menjar?🙏
Laia Reventós

Hola!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres.
Bé, respecte al que em comentes, la teva constitució física és prima i és per aquest motiu que no t'engreixessis amb facilitat i podies menjar tot el que volies. Ara bé, per molt que no t'engreixis, igualment això no és saludable ni bo pel teu cos. És per això que no has de menjar en excés i de forma poc saludable. Has de tenir una alimentació variada i equilibrada rica en fruites i verdures, no en brioixeria industrial, llaminadures, etc.
Aquest bulto que comentes, suposo que et deus referir a la panxa. Tenir panxa és algo natural i forma part del procés de creixement. No sempre pots tenir una panxa d'una nena de 10 anys. El cos sempre està subjecte a canvis i has d'acceptar-ho, no obsessionar-te ni veure-ho com algo negatiu.
Pel que fa als exercicis abdominals, tampoc pots estar cada dia fent-les, perquè no és bo per la teva salut mental estar massa pendent en si això produirà beneficis en la teva panxa o no. Com t'he dit, és natural i normal tenir-ne, i pel que veig tens 14-15 anys.
Finalment,  respecte l'ansietat per menjar: el sucre és addictiu, i tots els productes que refereixes consumir diàriament (galetes, donuts, etc), són molt rics en sucres processats. És per això que tens la necessitat de consumir cada cop més aquests productes i experimentes ansietat per aquest tipus de menjar. Hauries de reduïr dràsticament el consum d'aquests aliments perquè són buits en vitamines i nutrients i no t'aporten res al teu cos. Necessites consumir més fruites i verdures i aliments rics en vitamines, minerals i nutrients.
D'altra banda, no relacionis les teves emocions amb el menjar. Has de poder separar l'ansietat, l'angoixa, l'estrès del menjar. Per exemple: si tens ansietat, no menjar degut a aquesta ansietat. Para i pensa què és el que et fa tenir ansietat.
Bueno guapa, espero haver-te ajudat,
Gràcies per comptar amb nosaltres.
Laia Raventós,
Psicòloga.