Maquillatge
Hola! Ara mateix tinc 14 anys i aquest any en faig 15. Desde fa uns 5 messos moltes de les meves amigues es van començar a maquillar. Jo també ho volia i ho vull fer, però els meus pares es van negar. Em van donar aquests arguments (no gaire convinçents): el maquillatge és tòxic, ja et maquillaràs quan siguis més gran i no cal que et posis "porqueries" a la teva cara.
Jo els hi vaig dir que no em pensava maquillar cada dia ni molt menys, només el caps de setmana, si sortia amb amigues o si anava a una festa. I com a màxim em posaria eyeliner, pintallabis i màscara de pestanyes.
En fi, us vull fer tres preguntes:
1. És tòxic maquillar-se?
2. A quina edat és recomenable ? (ja sé que no hi ha una edat, però més o menys)
3. Com puc convèncer els meus pares?
Laia Reventós

Hola guapa!
Gràcies per confiar en nosaltres.
Primer de tot, comentar-te que no és necessari maquillar-se per sentir-se més guapa ja que ens hem d'estimar tal i com som, per dins i per fora. Ara bé, no hi ha cap inconvenient en que una noia de casi 15 anys vulgui experimentar amb el tema del maquillatge.
Així doncs, responent a les teves preguntes:
1. És tòxic maquillar-se? Maquillar-se no és tòxic, sempre i quan utilitzes productes de bona qualitat (no del supermercat ni productes de botigues barates). Han de ser productes de marques testades dermatològicament, si són de farmàcia millor.
2. A quina edat és recomenable ? Com tu dius, no hi ha edat per maquillar-se. Ara bé, per la teva edat et recomanaria que fos un maquillatge molt natural. Evitaria eyeliner, sombres d'ulls, base de maquillatge o pintallavis de colors intensos. Aniria més pels colors neutres i naturals (coloret suau, llavis rosadets, marronets o nude i màscara de pestanyes). El que es tracta és de donar-li lluminositat a la cara, no voldràs semblar un pallasso no?? ;)
3. Com puc convèncer els meus pares? Prova de maquillar-te de forma tan natural que no es noti que vas maquillada. D'aquesta forma, veuran que la teva intenció és aportar una mica de color i lluminositat al teu rostre però sense passar-se, que potser és el que els hi fa por.
Bé, espero haver-te ajudat guapa.
Moltes gràcies per comentar-nos els teus dubtes.
Laia Raventós,
Psicòloga.