Depilació
Hola!! Primer de tot dir-vos que moltes gràcies per tot el que feu per nosaltres. De veritat que ens resoleu molts dubtes sobre tot tipus de temes que ens fa vergonya o “coseta” preguntar.
La meva pregunta pot semblar molt senzilla però porto molt temps engoixada i necessito saber alguna resposta o saber el que la gent fa.
No en tinc ni idea de com depilar-me les parts intimes.
Tinc novio des de fa poc, i encara no hem tingut relacions. Però el dia que ho haguem de fer m’agradaria anar depilada però no sé com.
M’agradaria que em donessiu algun consell o dir-me com es depilen la majoria de dones.
De veritat moltíssimes gràcies.
Laia Reventós

Hola guapa!
Gràcies a tu per comptar amb nosaltres!
Val, a veure, primer de tot dir-te que per tenir relacions sexuals no és obligatori anar depilat. Potser tu et sents més còmode anant depilada però pots també parlar-ho amb la teva parella. Què n'opina? Li és igual que vagis depilada? I tu? Ho fas per tu mateixa o per agradar-li a ell? Aquestes són preguntes que t'hauries de fer abans de depilar-te per tenir relacions sexuals.
Tenint en compte el que t'he dit aleshores anem a veure quins tipus de depilació hi ha i quins són els més recomanables o no:
- Fulla d'afeitar (o més conegut com "cuchilla" o "gilette"): és un mètode ràpid i poc dolorós, molt utilitzat en noies de la teva edat. Ara bé, amb el temps, el pèl surt més ràpid, fort i negre. Per les primeres vegades esta bé, o per quan tens molta pressa ja que en pocs minuts ja estas depilada, però si tens temps jo buscaria altres mètodes. VIGILA EN NO TALLAR-TE!
- crema depilatòria: el mateix que la fulla d'afeitar.
- cera: aquest mètode sí que fa mal al principi (quan t'acostumes ja no en fa). Jo et recomanaria anar a una esteticient o algun centre on t'ho facin, ja que les noies són expertes i si t'ho fas tu mateixa pot resultar angoixant i dolorós. A més tampoc pots veure del tot les teves parts íntimes. La part positiva de la cera: el pèl triga més a sortir i menys fort.
- Màquina (silkepil): El mateix que la cera. Aquest mètode NO el recomanaria epr les parts íntimes!!! Només per les cames!
- Làser: Aquest mètode fa que el pèl cada cop surti cada cop menys i amb menor intensitat. Necessites unes quantes sessions (les quals són bastant cares). Jo et recomano esperar a ser més gran per estar segura amb aquest mètode. perquè has de ser consistent i no pots prendre el sol durant un temps.
Jo et recomano per a la teva edat la opció de cuchilla/crema o cera.
Però això és la teva decisió! Pots també parlar amb amigues teves i que et comentin la seva opinió i que solen fer elles.
Molta sort guapa!
Laia Raventós,
Psicòloga.