Gelos justiicats? Que puc fer?
Hola, se que és bastant tard però m'he despertat pensant en un tema que em donava voltes. Doncs jo fa poc que tinc novio (portem casi dos mesos) però des de fa més d'un any que ens vam coneixer i erem millors amics, la cosa és que ja quan erem amics jo sentia gelos de les noies amb qui veia que tenia super bon rollo, i en aquell moment no podia evitar comparar-me amb elles, en aquell moment realment no tenia dret a reclamarli res i ho vaig entendre i realment vaig millorar en aquest tema. Però ara que si que puc reclamarli tampoc paro de sentir-los, perquè veig que es porta moltíssim amb una noia que amb mi es comporta una mica per interes quan representa que es la meva amiga i amb ella és super bona i li explica toooots els seus problemes i eso. I no és per que no vulgui que ell tingui amigas, al contrari m'assembla bé (té dos grans bones amigues i amb elles estic molt bé) però cada cop que parlem surt ella (en plan: uy si, ahir vaig parlar amb ella. I coses aixi) i després em diu bona nit pel whats perquè segons ell té molta son pero despres es passa fins a les 3 parlant amb ella, o estem al cole i ells aprop i li treu temes que van parlar ells i dels que jo no m'entero i el que realment em fa més ràbia és que es comporten com una p*ta parella😡 (que si pastelito,cque si buenas noches te amo (encara que sigui en broma, no em mola) al whats la té com "osset❤" i no se que passa però ultimament no paro de veure captures dels seus chats ja siui que ell m'ho passa o en histories) . Sé que ell mai m'enganyaria amb ella ni mb ningú, però no pic evitar aquesta sensació de ràbia i una mica de malestar.
(Em sap greu enrollarme tant pero necessitava ajuda)
I no se que fer perquè penso que si li explico puc sonra una tonta gelosa i j li vaig comentar algo però ell deia que no entenia rrs i just al dia següent va pujar un instahistories del chat amb ella dientli no se que i un cor, llavors també tinc por de que no m'entengui i les accions que fagi despres em puguin fer més mal.
Escriure-ho tot dessofega, si us plau responeu-me.
Que puc fer?
Laia Sala

Hola adolescent+,
Les teves emocions estan totalment justificades!! Tens tot el dret a sentir aquest malestar, perquè et tracta de manera diferent. Perquè no t'està cuidant, perquè no se centra en les teves necessitats, perquè no té en compte el que tu opines, perquè et deixa de banda i no t'inclou en el seu dia a dia...
Tens tot el dret a reclamar més atenció, perquè aquest interés i cura mútua (entre tots dos) és el que fa forta la parella. Si un dels dos no està implicat o està més implicat en una relació d'amistat que en una de parella.... ja dona molta informació sobre el compromís amb la parella, no creus?
Sento ser tant directa, però crec que necessites apartar-te d'aquesta persona que no t'està tractant bé.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico