Curiositat
Hola, fa temps que em pregunto com es la manera correcta d’orinar dels nois, perque pel que se, cadascu ho fa a la seva manera, i no se que s’ha de fer per tenir el penis net despres de fer pipi;
- Haig d’orinar amb la pell baixada al tope? Si no puc fer-ho que passa?
- M’haig deixugar el gland amb paper? O nomes espulsar el penis?
Quina es la millor manera i mes higiènica? 😅
Helena Angel

Hola Noi,
Copiarem les teves preguntes i les respondrem una a una:
• "Haig d’orinar amb la pell baixada al tope? Si no puc fer-ho que passa?"
No cal que orinis amb la pell completament retirada,pots orinar sense retirar-la. El tema és que encara que no sigui necessari que per fer pipí retiris la pell, aquesta sí que l'hauries de poder retirar amb facilitat, si no pots o si quan ho fas et fa mal, el més indicat seria que pogués fer una valoració un/a metge/ssa per a detectar o descartar si hi ha fimosi i si cal intervenir o no.
• "M’haig deixugar el gland amb paper? O nomes espulsar el penis?"
És important que una vegada hagis acabat de fer pipi, sacsegis el penis i després el sequis amb paper retirant la pell, tot i que no és una condició "sí o sí".
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com