Vull demanar ajuda y no puc
Hola, em dic Lili
No se si ja han fet consultoris d'aquest tipus pero aqui va...
Ja fa un temps, cosa d'un any i mig, que tinc el mateix sentiment de tristesa contant, m'explico, soc una persona solitaria ja de per sí, i no necesito molts amics, amb els que tinc estic bé, pero sento que soc com l'amiga que esta alla pero omplir lloc y no se que faig malament per no sentirme a gust amb ningu.
Cada cop tinc menys ganes de fer coses y mes de quedarme a la meva habitació, he intentat parlar amb la meva familia o alguns amics i hem diuen que es cosa de la meva personalitat y qie deixi "la meva actutud depressiva" y començi a fer alguna cosa de profit en comptes de intentar cridar l'atenció, tampoc puc demanar anar al metge perque pensaran que estic boja...
Ja no se que fer nomes vull desapareixer, m'he arribat a dir a mi mateixa que no aconseguiré acabar aquest estiu... de veritat que no se que hem passa ni que he de fer.
Laia Sala

Hola bonica,
A vegades els comentaris dels altres no ens ajuden perquè possiblement no acaben d'entendre del tot el que sentim. Des del consultori et recomanaríem demanar hora a un especialista de la psicologia per poder treballar aquests aspectes que et preocupen i et fan mal.
És veritat que tots tenim una emoció fixada i que potser tu tens la tristesa més present. Això vol dir que has d'aprendre a conèixer-te i saber gestionar aquesta emoció. Potser formarà part de tu i de la teva manera de ser i això et pot ajudar a ser més sensible, a saber valorar els petits detalls, a disfrutar de la calma i de la introversió. Segurament les persones se sentiran molt còmodes per acostar-se a tu en moments complicats, perquè reconeixeran en tu la capacitat per entendre'ls i ajudar-los.
Cadascú té les seves virtuts i potser la teva té a veure amb aquesta emoció ;)
Però recorda una cosa: si sents que necessites ajuda professional, demana-la! És important que tots sapiguem demanar ajuda.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico