Gairebé 2 anys darrere del mateix noi
Hola, bona tarda!
Abans de tot, voldria agrair-vos la vostra feina, ja que sou de molta ajuda i, com a tal, cal remarcar-ho.
Dit això, us plantejo el meu cas. Sóc una noia molt tímida a la que li agrada (o atrau) un noi amb qui mai ha parlat. L'any passat vaig arribar nova a un institut per cursar Batxilllerat i allà vaig va ser on el vaig veure. Ell és un any més gran que jo, de manera que mentre estava a primer ell anava a segon i, per tant, no coincidíem en cap classe. No obstant això, durant el curs passat ens vam fer diverses mirades i algun somriure que an fer que l'interés per ell creixés desmesuradament.
Va acabar el curs i des de llavors no l'he tornat a veure i aquest curs de segon sense ell per l'institut no ha estat el mateix. Dues amigues meves van parlar amb ell en alguna ocasió i en van comentar que era molt divertit i bona persona (un partidàs jajaja) i el segueixen a l'instagram. Jo, en canvi, no tinc compte d'instagram i no me'n vull fer (sempre ho he tingut molt clar).
És per això que estic una mica desesperada perquè alguna cosa em diu que aquest noi és especial i si en més d'un any sencer no he pogut oblidar-me d'ell ni un sol dia, deu ser per algun motiu. No obstant, no sé com podria contactar amb ell, ja que parlar des de l'instagram de les meves amigues penso que seria molt fred i potser s'espantaria. A més, sóc molt tímida. Necessito ajuda, sisplau. Moltes gràcies.
Laia Sala

Hola Sophie,
Doncs potser ha arribat el moment de fer realitat aquest "amor platònic". A vegades hi ha persones que ens atrauen molt (i no sabríem explicar ben bé per què) però no hi hem tingut cap tipus de contacte, o molt poc contacte. Llavors ens fem una idea mental de com deu ser a partir de petites senyals que ens arriben (per exemple, deu ser amable perquè em somriu, sembla que té molts amics i deu ser divertit...).
Però per evitar que aquesta imatge mental es vagi alimentant sola, cal baixar-lo a la realitat.
Com? Doncs parlant amb ell.
Anem a veure opcions:
- Esperar trobar-te'l a algun lloc i presentar-te.
- A través de l'instagram de les teves amigues, demanar-li el seu telèfon per parlar per whatsapp (explicant la teva història).
- Buscar alguna persona que us conegui a tots dos i demanar-li si pot donar-te el contacte d'ell (que li demani permís a aquest noi per donar-te el seu número de mòbil, per exemple).
- A través del correu electrònic.
- ...
Pensa algunes altres opcions, però has de trobar la manera de començar a parlar amb ell per veure si aquest interés és mutu o no. D'aquesta manera podràs prendre la decisió d'oblidar-lo si veus que no hi ha reacció per part seva.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico