Què em passa?
A veure, fa uns mesoa que portava molt de temps com deprimida, amb un autoestima pel soterrani. Ah, i he patit anorèxia i bulímia, però això ja és un altre tema. Després, estava com normal, la jo de sempre, amb un autoestima normal. Això sense prendre antidepresius, ni psicòleg ni res. Passades unes setmanes em va donar un "subidon" i el meu autoestima va aumentar. Però ara, com que m’està donant el bajon una altra vegada i doncs no sé què pot ser.
Espero haver-me explicat.
Gràcies.
Laia Sala

Hola!
Crec que t'has explicat molt bé! Espero que la meva resposta t'ajudi!
Pel que expliques podrien ser dues coses:
• una disminució típica del dia a dia de les persones (no sempre estem súpermegafelices) i la nostra autoestima i motivació fa pujades i petites baixades. (tenint en compte que durant l'adolescència això és més exagerat).
• una senyal que estàs entrant en una temporada amb un estat d'ànim més baix. Les persones que han passat per problemes d'autoestima, solen tenir algunes senyals que els serveixen com a alarmes per evitar caure de nou en aquest trastorn. D'aquesta manera s'avisen a sí mateixes i poden prendre mesures (com anar al psicòleg, quedar amb les amistats, escriure-ho en una llibreta, dedicar-se uns dies per sí mateixa...) Cadascú té les estratègies que li funcionen millor.
Quin és el teu cas?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico