Acné
Tinc acné des dels onze anys i ja no se que fer. Al principi la meva mare al veure q em sortien amb pus em recomanava que me’ls petés i m’hi posés alcohol. Vaig provar diferents cremes x desfer-me d’ells però al veure que els grans no desapareixien deixava de ser constant. I per nervis d’examens i treballs me’ls peto. Em queden marques per tota la cara i no em paren de sortir. Porto pràcticament un mes fent el tractament que em va recomanar el meu dermatòleg i em rento la cara dia i nit. No sé que més fer. Crec que porto una alimentació saludable i tot i així no paren d’apareixer, fins i tot m’apareixen grans interns enormes que fan mal. Estic farta d’aquesta situació. Ja fa sis anys que dura i ja no sé que fer. Quan desaparegui m’agradaria fer-me un tractament x treure’m les marques que m’han quedat. Teniu algun consell per mi? Solc tenir més grans quan ovulo i menys just quan cabal de tenir la regla. Podria tenir alguna cosa a veure? Hauria d’anar al ginecòleg?
Laura Fernández

Hola Eva,
Gràcies per contactar-nos i confiar en nosaltres. Et demano disculpes per haver trigat una mica en contestar-te. Si mes no, espero que ara que has acabat exàmens estiguis una mica més tranquila en aquest tema :)
Pel que ens comentes fa uns anys que tens un problema d'acnè i sembla que no acaben de donar-te cap solució. Entenc que això et preocupi. No comentes quan temps fa que vas anar al dermatòleg però potser podries mirar de tornar a fer una altra visita.
L'acnè pot tenir diferents causes, i hi ha molts factos que poden influir. L'alimentació, l'esport o el benestar emocional són alguns d'ells, i és important que els continuïs cuidant. També és important que mantinguis la rutina que et van marcar de neteja, encara que et sembli que no millores quan apareixen granets és important tenir cura de tenir net el cutis. El tema de petar grans i posar alcohol no crec que sigui el més recomanable, corres el risc de que els grans s'infectin i també de que et quedin més marques de les que comentes que ja tens.
Si fa tants anys que arrossegues el problema potser podries comentar al dermatòleg de valorar una mica més la causa, doncs de vegades si el sistema hormonal és desajusta pot donar lloc a problemes d'acnè.
Entenc que estiguis farta, intenta contactar de nou amb un professional per tal de donar-te una nova alternativa.
Mentrestant, encara que costi una mica perquè estèticament no t'agradi mira de no capficar-te. Per dos coses, primer perquè et posarà més nerviosa i segurament no ajudarà a qui la pell millori. I segon perquè si estem tot el dia mirant i pensant en una mateixa cosa al final acabem veient només això de nosaltres, i  no ajuda.
Intenta tenir paciència, l'acnè requereix un temps per solucionar-se però si troben la seva causa serà tot més fàçil :)
Espero haver-te ajudat
Una abraçada i bon estiu
Laura Fernàndez
Psicòloga