MOLT POC PES
Hola! sóc una noia de 17 anys i m’agradaria fer-vos una consulta. Abans de tot perdoneu per les faltes i els errors que segurament trobareu en el text. Jo tinc un “problema” i és que, per més que vulgui no m’engreixo. En aquest apartat del consultori acabo de llegir la consulta d’una noia que també es vol engraixar però que no pot, ella te entre 13 i 14 anys i com li vai respondre, encara creixerà més i el seu cos segurament canviarà però jo ja tinc 17 i teoricament ja he fet tooot el canvi o em queda un any per fer-lo i això em preocupa perquè realment no em vull quedar aixi de prima. Torno a dir, tinc 17 anys peso 38 kg i medeixo 1’56, mai he patit anorexia, mai me vist gorda i me volgut aprimar, MAI tot el contrari desde que em vaig adonar del meu cos que m’he volgut engreixar. Ja sé que ens hem d’acceptar i tal i creieume ho he fet i ho estic fent perque molts cops quan me vist en un mirall he pensat: semblo anorexica, no m’agraden les meves cames, són molt primes, els meus braços semblen pals... però he continuat mirant-me i m’he dit a mi mateixa que a qui no li agradi que no miri que la que he d’estar bé sóc jo, aixi que sobretrot això ho vull fer per mi, perquè se que em tinc que acceptar tal qual estic ara però jo vull ser feliç amb el meu cos, feliç. Ara si, us poso al cas de tot amb el meu pes: fa temps, concretament l’estiu de 2018 vaig anar a fer-me anàlisis perquè després de mooolt de temps, vaig aconseguir converçer els meus pres de que volia pujar de pes, quan em van donar els resultats em van dir que tot era correcte i estable expete una cosa, estic apunt de tenir hipertiodisme. Dic apunt perque per tenir-ne en els anàlisis has d’arribar al numero 10 i jo estava al 9 i pico. Pel que vaig entendre, és que el meu cos crema molt ràpid i per això no tinc pràcticament greix ja que es casi impossible. Després de parlar amb la doctora em va dir aue cada 6 mesos anes a ferme anàlisi per havera si alguna cosa havia canviat i ara que ja han passat i he de tornar anar. Pel que fa a la meva familia, sobretot per part dels meus avis sempre m’han dit: menja que estas molt prima bla bla, d’aqui poc seràs transparent ja no et veurem bla bla i mil coses més. després de callarme tant de temps i aguantar aquesta comentaris, els hi vaig deixar molt clar que jo em VULL ENGRAIXAR per mi perque em veig molt prima i vull fer-ho i llavors venen tots diguent: ai no nena estas molt bé aixi, quines cames més llRgues, sembles una model podries ser-ho perfectament bla bla QUE COI ELS HI Passa tio? ( amb perdó ) I per acabar i preguntar-vos i demanar-vos consells, vull aclarar que: TAMPOC TINC BULÍMIA NI CAP TRANSTORN, mai me obligat a menjar i menjar fins que rebenti, no, i sobretot si menjo, hi han epoques en aue menjo bastsnt i engreixo 1 o 2 kg maxim pero rapidament els perdo i per aixo vilm ajuda. Em VULL ENGRAIXAR preferiria mil cops estar “gorda” com diguem pels estareotips aue aixi, sisplau que en penseu de tot això? em podeu donar consell d’on trobar ajuda per engraixar-me, els meus pres ho saben però no saben on portar-me, amb el menjar menjo, verdures, també menjar basura, carn, pasta, llegums de tot practicament menys PEIX perque no puc. SISPLAU EM VULL ENGRAIXAR, com ho faig i on vaig per tenir l’ajuda? MOLTES MOLTES I MOLTES GRÀCIES
Laia Reventós

Hola bonica!
Gràcies per confiar en nosaltres al fer-nos la teva consulta :)
Bé, pel que comentes, sembla força clar que tens un metabolisme molt accelerat i tens molta facilitat per cremar greix i això és el que et fa mantenir-te tan prima i amb dificultats per pujar de pes. és cert que per les dades que ens proporciones, estàs en un pes baix, però a l'edat que tens ens trobem molts casos com el teu. Pensa que estàs encara en l'adolescència i el teu cos necessita molt de menjar però també el crema ràpid, i tu pel que dius encara més de lo normal. Tot i així, jo et recomano que tinguis paciència. El teu cos canviarà tard o d'hora. Encara s'ha de desenvolupar i potser fins els 20 anys no s'acaba de desenvolupar, això depèn de la persona.
Ara bé, què pots fer?
- Primer de tot, segueix anant a la doctora que et visiti per seguir-te fent aquest control d'anàlisis per comprovar que tot estigui correcte.
- Podries mirar de parlar amb els teus pares d'anar a una nutricionista per a que et fes una dieta hipercalòrica (alta en calories) per tal d'augmentar de pes de forma sana i equilibrada (i no a base de menjar processat, fregit i brioixeria).
- Intenta no fer exercici cardiovascular (si és que en fas). Intenta fer exercicis de peses, tonificació, força, etc. Això t'ajuda a augmentar massa muscular i conjuntament amb una dieta hipercalòrica, podries acabar pujant de pes.
- No t'obsessionis pels comentaris de la teva família/amics. Ells volen que estiguis sana i feliç amb el teu cos. A vegades no són adequats els comentaris que fan o no ets senten del tot bé, però sempre ho faràn des de l'amor i l'estima que et tenen. Així que intenta passar d'aquests comentaris que et molesten i deixa clar que és la teva constitució i que si fos per tu ja t'agradaria pujar de pes.
- ESTIMA EL TEU COS. sembla un tòpic, però tenir una bona AUTOESTIMA és clau per acceptar-nos tal com són i no deixar que ens afectin factors externs. ja canviarà el teu cos, deixa que passi per la seva fase natural de "primesa". La constitució va canviant i el cos és una variable, no una constant. què vol dir? que sempre està constantment canviat de forma, pes, etc. No t'ofusquis en si peses menys del que t'agradaria!
Bé guapa, espero haver-te ajudat i BON ESTIU!!
Laia Raventós,
Psicòloga.