ETS/perdre la virginitat sense condo
Fa menys d'un mes vaig perdre la virginitat amb el meu novio, ho vam fer sense condo. Fa un any o dos li van fer una prova d'orina i de sang pq va tenir un accident, no li van detectar cap ETS ni res raro. L'altre dia ho vam tornar a fer, al principi sense condo tambe pq sino em feia més mal, pro vam acabar amb condo.
Si jo era verge i el meu novio no te cap ETS es normal que senti algun picor o son paranoies meves? Tambe penso que pude tinc alguna ferida o irritacio i per aixo em pica, pero no ho se. Algo a dir-me?
I una altre cosa: quan la vaig perdre sense condo, jo tenia la regla, ell es va corre a fora, tinc risc a quedarme prenyada?
Mariona Busto

Hola 3arg!
Sempre que hi ha penetració sense preservatiu i pot haver-hi risc d'embaràs, per tant, encara que tinguessis la menstruació aquells dies no podem dir-te que hi havia risc zero (encara que les probabilitats són més baixes). De totes maneres, si et va tornar a baixar la regla quan estava previst, podem descartar l'embaràs. Per tal d'estalviar-vos mals de cap, us recomanem molt que utilitzeu algun mètode d'anticoncepció per poder gaudir de la vostra sexualitat sense preocupacions. Una opció seria que anessiu a la llevadora o ginecòloga perquè pogués assessorar-vos sobre aquest tema i poguéssiu escollir quin mètode s'ajusta més al vostre cas.
Pel que fa a les infeccions de transmissió sexual (ITS), si cap dels dos en té, no hi ha risc de contagi. Si ell ha tingut relacions sexuals amb altres persones sense utiltizar mètodes de barrera, hauria de fer-se les proves específiques per descartar-ho. Amb una analítica general no se sol mirar si no és que es demana expressament.
Esperem haver respost els teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga
@marionabusto