Relació sense etiquetes?
Bones noi@s!
Fa un temps vaig començar una "relació" amb un noi. Tinc agluns dubtes al respecte que em fan menjar molt el cap.
La qüestió és que li agobien molt les etiquetes i el fet de posar un nom a la nostra relació, si així es pot dir. En tot cas, els dos ens tenim fidelitat i mantenim un contacte constant,quedem cada semana...com si fossim parella,vaja. Jo sempre he sigut de posar etiquetes a totes les relacions. Em tranquilitzaria més que poséssim una etiqueta però no sé si realment fa falta i tampoc el vull agobiar. Des d'un principi em va dir que no volia res serio però amb el temps i les accions veig tot el contrari, penso que té por al Compromís. Sé que he de tenir paciència però a vegades s'em fa complicat no rallar-me perquè penso que potser no m'estima del tot per no oficialitzar la relació o que em deixarà per un altre noia. Són petites inseguretats que sé que hauria d'eliminar… Per altra banda, és un noi bastant independent, i això de parlar pel WhatsApp cada dia no és algo habitual, és a dir, ell sap que sempre estic aquí per tant no trova la necessitat de parlar cada dia però jo , en canvi, sóc una noia que m'obsesiono molt en si em parla o no, això és bo? fa falta parlar cada dia en una relació?
Gràcies adolescents pel vostre treball,
Petons!!!
Laia Sala

Hola Mireia,
A veure si puc resoldre tots els teus dubtes.
Mantenir una relació de parella és complicat i cal buscar sempre l'equilibri entre les necessitats de les persones que la formen. Tu pots entendre que ell no vulgui posar etiquetes, però ell també ha d'entendre que tu en necessitis... per tant, com ho feu? Potser en podeu parlar i intentar buscar una etiqueta que us sigui còmode a tots dos: "tenim una relació exclusiva"; "ens agradem i volem estar junts"; "ens divertim junts sense ningú més"; "relació tancada"; "iniciant la relació"; "ens estem coneixent..."... Però busqueu-ne una que us ajudi a tots dos a sentir-vos bé amb aquesta relació que teniu.
Per altra banda, pel que fa a la comunicació... segurament és quelcom que encara esteu construint. Cal que busqueu de nou l'equilibri entre les necessitats i característiques de cadascú. Sovint la confiança i l'esponteneïtat en una relació es va guanyant amb el temps, per tant, tampoc no t'hi capfiquis. El que és important és que sentiu (tots dos) que l'altra persona hi és. És a dir, que mostra interès pel dia a dia, que cuida a l'altra persona i que busca maneres d'ajudar-la.
Si en algun moment la relació comença a fer-te patir més que no sentir benestar... cal analitzar què passa i canviar-ho!! ;)
una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico