Que em passa?
L'estiu de 6è a 1r d'eso em sentia gorda i em passava al dia mirant-me la panxa. Feia tots els àpats i no vaig reduir la quantitat d'aliments, però vaig fer molt d'esport.
A mesura que va passar el temps l'obsessió va anar vaigant fins a tal punt de ser inexistent.
Des de 2n d'Eso que em venen atacs de gan, abans em venia un cada 2 mesos o aixi, suposo que és normal.
Aquest estiu (de 2n a 3r)vaig començar a sentir que tenia molt greix a les cuixes i a la panxa tb. Vaig començar a reduir al que menjava, però els atacs de gana cada cop van anar augmentant. Ara quan em ve un atac seguidament prenc un lexant.
Que consti que faig tots els àpats, vull dir que no soc ni bulímica ni anorexica, vull dir 1ue jo em sé controlar. L'únic que quan tinc un atac és com si no fos jo, després m'enpenedeixo molt i per això prenc el lexant, ja que ns qler quin motiu al vòmit no em surt.
Voldira saber si té afectes secundaris prendre lexans. (crec que només n'he pres 4)
Que consti que no he perdut ni pes ni res.Simplament prenc els lexans per no engreixar i no per no aprimar. Ser que no està bé això de tenir atacs i prendre lexans, però si em ser controlar suposo que no passarà res...
No ho puc explicar a ningú del meu voltant perquè per molta confiança que tingui segur que els i diuen els meus pares i els meus pares has faran olles
Laia Reventós

Hola Guapa!
Primer de tot, gràcies per contactar amb nosaltres i consultar els nostres dubtes!
Comentes que tens preocupacions entorn el pes, la imatge, la gana, etc.
Per un costat, la gana REAL no ve en forma d'atac de gana. La gana és progressiva. Segurament el que tens és gana EMOCIONAL. aquesta arriba de poc, en forma d'un desig intens i desesperat d'haver de menjat de forma immediata. Aquesta gana emocional se sol presentar quan la persona té ansietat, preocupacions per alguna cosa concreta, estrès, tristesa, etc. T'has preguntat què el que et passa a tu?
És molt perillós que abusis dels laxants! Afecten al funcionament normal de la digestió del teu cos, entre d'altres coses, així que no en prenguis si no és una qüestió molt extrema. Els laxants ni aprimen ni engreixen, no fan cap funció en el pes. Només són eficaços en casos d'estrenyiment extrem per ajudar a anar al bany, res més. És un MITE.
Aquesta frase de "jo em sé controlar, no sóc anorèxica ni bulímica" és MOLT DELICADA! No tens el control de tot. Justament quan et penses que ho tens tot sota control és quan es descontrola tot. Així doncs, et recomano que siguis conscient dels teus actes. Són sans/insans? En què et repercuteix a la teva vida? estàs deixant de fer coses/activitats que feies abans? Han canviat molt els teus hàbits alimentaris? Canvies d'humor amb facilitat o tens discussions freqüents amb amics/familiars? Fes-te aquestes preguntes i si respons a la majoria que SÍ, aleshores NO ho tens tot sota control. Hi ha algo que falla i necessitaries parlar amb algú/demanar ajuda.
És molt important acceptar el teu cos tal com és, tractarlo amb respecte i carinyo i estimar-te per dins. COM? construeix una bona autoestima, deixa de comparar-te amb la gent, manten una alimentació equilibrada i saludable, respecta la teva gana (menja si tens gana) i fes activitat física diària.
Tingues la valentia de poder compartir el que et passa amb algú de confiança. Una amiga íntima, un germà, la mare, etc. QUI SIGUI! Però sobretot demana ajuda. Aquesta espiral de pensaments i accions que estas tenint ara poden anar a pitjor, no és broma. Així que t'animo a que facis el pas i no tinguis por.
Ja has fet un pas molt gran contactant amb nosaltres i té molt mèrit!
ESTIMA'T!
Espero haver-te ajudat guapa,
Laia Raventós,
Psicòloga.