És gran
Bona tarda i gràcies per la vostra feina. Fa molts anys que conec un noi 11 anys més gran que jo. Sempre em estat amics però clar, fins fa res es notaba molt la diferència d'edat, sobre tot a nivell dels temes que podiem parlar. Ara fa uns mesos que no el veig pero parlem cada dia per insta. Jo estic molt còmoda i ell ja m'està preguntant per si estic amb algú ara i coses d'aquestes que son una mica com "indirectes"... Jo no se que fer, d'una part ell és un amor de persona, pero esque son 11 anys que és molta diferència no? Esque nomès de pensar que ha anat a sopar amb els meus pares aixi com d'amic em tira cap a enderrera la idea, pero no se que fer perque d'altra banda és super bona persona i, no ho negaré, m'atrau...
Què farieu? També em fa por que si comencem alguna cosa vulgui anar massa ràpid...
Laia Sala

Hola,
Primer de tot, no vull espantar-te però sí explicar-te la realitat. Si tu ets menor d'edat, una relació amb una persona 11 anys més gran és considerada una relació d'abús. No sé quina és la teva edat actual, però això s'ha de tenir clar.
Per altra banda, referent a la diferència d'edat, sempre ens han dit que l'amor no té edat, però sincerament: per un bon funcionament de parella i per tenir tots dos el mateix poder dins la relació és important que es visqui la mateixa etapa vital i sembla que ara mateix no esteu en aquest mateix moment. De fet, fins i tot ell s'acosta més a l'etapa vital dels teus pares que a la teva.
I finalment, crec que hi ha un tema que cal abordar, tu mateixa dius que no n'estàs gaire convençuda. Que t'atrau però que tens molts dubtes... escolta't bé quines sensacions et genera aquesta comunicació amb ell. Crec que la teva intuïció t'ajudarà molt. És possible que sentis una pressió "per estar a la seva alçada" o "per no decepcionar-lo" que no et toqui viure. Com ho veus?
Una abraçada!
Laia Sala
@laisala.psico