No se si estic encaixant
Holaa!
Aquest any m'he canviat de institut al batxiller i sempre he tingut alguns problemes d'autoestima. Ja portem unes setmanes de curs i la gent es diferent a la del meu antic insti. Amb la gent que em porto més tenen els mateixos interessos en temes acadèmics i en "comportament". Em fa por que en algun moment deixi de caure bé a aquestes persones i aleshores estar sola, i moltes vegades tinc la sensació de que estan amb mi per pena. No sé si aquestes sensacions són normals els primers mesos en un nou institut amb gent nova i si no són "normals" com podria canviar els pensaments i pujar una mica l'autoestima.
Moltíssimes gràcies!!
Laia Sala

Hola!
Primer de tot, les persones som éssers socials i tenim tendència a relacionar-nos. Això vol dir que les persones escollim amb qui ens relacionem, de manera que les persones que tens al voltant han escollit estar amb tu, no ho oblidis. És natural sentir inseguretat quan arribem a un lloc nou, però si ja t'han acollit, si han decidit ser companys i companyes teves, no els rebutgis pensant que ho fan per pena, d'acord? perquè en aquest moment tu tampoc valores la seva amistat.
Si sents que la teva autoestima està una mica afectada, potser hauràs de treballar-la amb ajuda d'una persona experta en psicologia que t'ajudi a reforçar les teves fortaleses ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico