No sé què fer, embaràs?
Hola, primer de tot agrair la feina que feu contestant totes les nostres preocupacions.
El dia 24 d'octubre vaig tenir relacions sexuals amb penetració, vaig fer servir preservatiu i no es va trencar. Al cap de 5 dies em va venir la regla el dia que tocava. Ara el dia 25 de novembre m'hauria de tornar a venir però ja som a dia 27 i no m'ha vingut. Jo sóc molt regular, i fins i tot normalment la regla se m'adelanta un parell de dies del que toca.
Puc estar embarassada?
Gràcies per tot!
Mariona Busto

Hola Anònma09!
Des que et va venir l'última regla fins ara hi ha hagut relacions sexuals de risc? Si no heu mantingut relacions sexuals durant aquest període, i la regla et va venir, estigues tranquil·la perquè el retard no és degut a un embaràs.
Si heu tingut relacions sexuals aquestes setmanes i han estat utilizant correctament algun mètode anticonceptiu, les probabilitats són molt baixes, ja que el preservatiu si s'utilitza correctament, té una eficàcia molt alta.
Pensa que un retard de dos dies en la regla pot ser degut a diferents motius, i no sempre la causa és un embaràs. Per tant, si no hi ha hagut conductes de risc durant aquests dies, estigues tranquil·la.
Per altra banda, si heu mantingut relacions sexuals, i tens dubtes de si l'anticoncepció va ser utilitzada adequadament, sempre pots fer-te una prova d'embaràs per descartar-ho.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga
@marionabusto