Alimentació
Des de petita he sigut una noia que no a tingut una relació sana amb el menjar ja que menjava moltisim.sempre he estat gorda pero mai ma importat.
Fa dos anys que me començat a "obsesionar " amb el meu físic i vaig deixar de menjar. Ara, aquest primer trimestre després de vacanses me descontrolat un montón. Pels matins sempre intento no Menjar bocata o menjar poca cosa pero per la tarda sóc incapaç de contindrem, menjo molt, ja sigui nocilla com bollería, després hem sento molt malamnet però esque no hu puc evitar. He engreixat 5kg i buaaaa. Realment tinc por de com pugui reaccionar jo després de Nadal. Osigui vull estar prima i jasta, tenir una relació sana amb el menjar però no vull començar a obsesionarme un altre cop. Tinc 16 anys medeixo 1,65 i peso 56. (abans 52kg).
Que hem recomeneu? Que hem pasa? Es normal?
Andrea Esquerdo

Hola guapa!
Primer de tot,  gràcies per comptar amb
nosaltres, ets molt valenta.
El número de la bàscula és molt variable i
conté moltes altres coses a part del nostre greix (el pes dels ossos, els
músculs, etc.) però no
conté les nostres emocions. L'important és que tu estiguis agust amb tu
mateixa, perquè per agradar als altres primer t'has d'agradar tu.
El que comentes de "controlar-te" i
NO menjar l’entrepà no t'ajuda a mantenir uns bons hàbits alimentaris. Pensa
que el teu cos necessita aliments per funcionar, i quan tu et saltes un àpat el
teu cos continua demanant-te aquest aliments. Aleshores, això et genera una
ansietat que es va augmentat a mida que passen les hores, i quan arriba l'hora
de dinar o a la tarda és quan tens aquesta sensació de ser incapaç de contenir-te
i menges el doble, o menges brioixeria per enganyar al teu cap. Per tant, com a
consell et recomanem que facis els 5 àpats diaris que t’ajudaran a mantenir-te
més estable. A més, pensa que encara que les vacances de Nadal són dues
setmanes, al final només són 5 dies en els que fem una excepció i la resta pots
seguir una rutina equilibrada que t'ajudi.
Veiem que fa dos anys que estàs patint i amb
el simple fet d'haver compartit la teva historia ja demostra que estàs
disposada a canviar alguna cosa. Així que si després dels Nadals comences a
"obsessionar-te", et recomanem que et posis en contacte amb algun
especialista. Nosaltres coneixem l'Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia on
et poden informar i orientar sobre aquestes preocupacions.
Bones festes i una abraçada molt forta!!!