Ansietat al menjar
Hola, tinc 14 anys i faig 1,68cm d'altura i peso 90kg, el que ningu sap, ni tan sols ma mare es que tinc una adiccio al menjar i quan ningu em veu menjo, i doncs crec que tinc un problema i magradaria posarme a dieta pero sempre que mi fico ho acabo deixant, ja no se que fer
Laia Reventós

Hola!
Moltes gràcies per posar-te en contacte amb nosaltres!
El primer que pots fer és perdre la por per explicar-ho a la teva mare. Segur que et fa molta vergonya reconeixe-ho però ella et podrà ajudar i juntes fer front a aquesta situació.
El fet que tu mengis quan ningú et veu té a veure amb la vergonya, culpa i l'ansietat que alguna situació o contexts et deuen generar.
Et recomano que, en comptes de seguir una dieta pel teu propi compte (el qual és perillós si no tens un seguiments), és que demanis ajuda a un professional de la salut (metge, nutricionista, psicòleg expert en alimentació...) per què t'orienti i t'assessori a tu i a la teva mare sobre algunes pautes bàsiques d'alimentació, com es relaciona amb les emocions i què pot esta provocant aquesta forma de menjar.
Segurament també hi hagi un component important que sigui la baixa autoestima. t'acceptes? t'estimes? o li dones massa importància al que pensaran o diran de tu? això acostuma a tenir molt a veure amb la manera en la que ens relacionem amb el menjar.
Bé, el més important és que tu t'estimis, que tinguis el valor per demanar ajuda a una persona adulta amb la que tinguis confiança i que juntes pugueu buscar un professional que us doni les pautes bàsiques per fer-hi front.
Espero haver-te ajudat i ànims.
Petons,
Laia Raventós,
Psicòloga.