com puc aprimar?
Aquest dimecres pasat vaig anar a la revisió dels 14 , i hem van dir el que temia que hem diguesin, hem van dir que tenia obesitat, una mica mes i hem poso a plorar , vaig estar tot el dia i el mati del següent sense menjar , vull aprimar pero nose com fer-ho , osigui tampoc es una obesitat que es vegui a 15 km però clar jo vull ser igual que les demes fisicament i psicologicament
Gràcies!
Judit Àvila

Bon dia guapaaa,
gràcies per compartir el que et preocupa!
Pel que m'expliques estàs una
mica angoixada perquè vas anar al metge i et va dir que estàs amb una mica de sobrepès...
NORMAL que t'hagis preocupat, TOTS ens preocupem en un moment o altre per l que
mengem i per el nostres pes!! Si el que et preocupa és la teva salut, el millor
que pots fer és posar-te en mans d'especialistes (nutricionistes, dietistes,
metges, psicòlegs, ...), que t'ajudin a entendre com funciona el teu cos. I,
desprès de fer una valoració, en cas que sigui necessari, adaptin una dieta a
les teves característiques i necessitats. És la millor manera d'aconseguir els
teus objectius d'una manera saludable. Ara, no et pensis que t'aprimaràs de la
nit al dia... això és impossible!! I,
tampoc és necessari. Pensa que no hi ha fórmules màgiques que ens aprimin com
volem i que ens funcionin a tots per igual. De fet, tots aquests mètodes que
garanteixen que t'aprimaràs en poc temps no acaben de funcionar, SEMPRE ens fan
efecte rebot i acabem engreixant-nos més que quan havíem començat. A més, el
nostre cos es posa malalt i al final les conseqüències acaben sent més
greus.
Però, si el que et preocupa és
únicament el teu aspecte, el millor consell que et puc donar és que treballis
la teva AUTOESTIMA, que t’acceptis i et valoris tal i com ets. Pensa que el "cos perfecta" no
existeix perquè la bellesa és relativa. El que m'agrada a mi, no té perquè
agradar-te a tu. Aquesta és la gràcia, que PA GUSTOS COLORES!! A més, tenir un
bon cos no és el més important. Si tens un bon cos però ets una persona amb la
que no es pot mantenir una bona conversa, riure, confiar i compartir moments;
de poc servirà! I segur que no és així. Ets més que un cos, el teu caràcter i
les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que
tenen els altres de nosaltres mateixos. Per AGRADAR als altres, primer ens hem
d'agradar NOSALTRES. És una qüestió d'actitud. Perquè el més important és la estar
SANS i sentir-nos a GUST amb nosaltres mateixos.
Una forta abraçada,
Judit (psicòloga)