què faig?
Hola!
Tinc nòvio des de fa un any i sempre hem tingut molta confiança. Sempre hem parlat obertament de les coses i els dos ens expliquem que ens toquem sense cap problema, i jo se que ell veu porno. No m'afecta res ja que és totalment normal, però l'altre dia em va dir algo que em va fer quedar-me bastant ratllada. Així de broma estavem parlant d'això i va dir-me que es sabia els noms de les actrius porno que li agraden i que li agraden.
Això em va fer posar-me d'una manera rara ja que em va incomodar saber que té com un "model" de les noies que li posen i em vaig posar gelosa, pensant que potser jo no li posava tant com a elles. Li vaig comentar (ens expliquem tot) i em va dir que era una tonteria pensar aixo, i se que ho és ja que només són actrius, però no hi ha manera de treurem'ho del cap i no li paro de donar-li voltes, a demés les segueix a instagram i quan a vegades estem junts i veig una foto doncs fa que em torni el tema el cap.
Sé que es normal que passi, però és algo que no sabia i la veritat és que m'ha afectat bastant. Què puc fer per no pensar en això, ni posarme gelosa?
Laia Sala

Hola!
Gràcies per esciure'ns. En la societat que vivim actualment, ens han ensenyat que l'únic model vàlid en les relacions és la monogàmia exclusiva i gelosa. Se'ns explica que si tens parella només pots sentir atracció sexual per aquesta persona i això no és veritat. Som éssers socials, de manera que ens relacionem amb diferents grups de persones i també som éssers sexuals, de manera que podem sentir atracció i desig sexual per més d'una persona.
També ens han ensenyat que sentir-nos gelosos és una forma d'estimar, que és una prova d'amor. Ens sentim gelosos perquè ens comparem amb l'altra persona, perquè apareixen les inseguretats i perquè creiem que només es pot sentir desig per una sola persona, de manera que si sent atracció per l'altra vol dir que deixa de tenir-ne per mi! I això és el que segurament ens fa mal.
Primer de tot, fantàstic per la confiança que us teniu! En segon lloc, potser hauràs de treballar de manera individual aquesta inseguretat que et genera la situació. Potser en podeu parlar i buscar acords entre els dos sobre aquest tema. En tercer lloc també et diria que exploris la teva fantasia sexual i busquis quines persones et desperten a tu el desig sexual! ;)
Quan et sentis gelosa, intenta reconeixer-ho, escolta't a tu manera i observa d'on neix la teva inseguretat. Tingues-ho present per treballar-t'ho més endavant.
També et diré que, si notes que la teva parella és poc respectuosa amb els teus sentiments i que juga a provocar-te'ls.... potser haureu de parlar seriosament sobre els límits i la responsabilitat de cadascú dins la parella, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico