no sé socialitzar
des que era petit he tingut molt ego i a la vegada poca autoestima. tenia els típics amics que fas a primària però que un cop acabada doncs...
a l'eso vaig tindre una amiga que em va fer la vida impossible a més a més d'utilitzar-me quan vem ser parella (amb la resta tenia una mala relació, era el raro i faig sofrir bullying per la meva sexualitat un cop vaig sortir de l'armari). això em va provocar més inseguretats i poc a poc vaig començar a tindre problemes d'ansietat i depressió. no he sapigut fer amics desde llavors. tinc alguns per Internet i tinc nòvio, però cada cop que intento parlar amb algú, demanar alguna cosa a un bar, restaurant, anar al metge... simplement no puc. començo a tremolar, em poso massa nerviós, a vegades em poso a plorar o dir coses que no tenen res a veure o que són una tonteria, posar-me a la defensiva i fins i tot barallar-me. ho he intentat moltes vegades, però en serio no puc donar peu a començar una amistat. a la meva actual feina no hi parlo amb ningú mentre que tots es porten genial (hem començat tots a la vegada i no ens coneixem) i cada cop que han intentar parlar a mi m'he tancat, no he pogut fer re
(ho sento si n'hi han masses errades)
Laia Sala

Hola!
El nostre cervell aprèn a fer les coses per repetició i per conseqüència. És natural que després d'experiències de rebuig o de burles, el teu cervell hagi après a no tenir contacte amb els altres.
El que cal fer és desaprendre aquest aprenentatge perquè ara et porta problemes, tot i que hem de reconèixer que no és fàcil, oi?
Posa't petits reptes:
1. fes una llista de les coses que et creen ansietat (al carrer, a la feina, a casa...)
2. ordena la llista segons la dificultat o l'angoixa que et porta
3. comença mica en mica a assumir els reptes de la llista i comprova després com et sents.
Sovint, en aquestes accions hi ha un EXTRA de pensament: què faré? què diré? què diran de mi? segur que faré el ridícul.... pensaments abans i després de l'acció.  Intenta mantenir la teva ment ocupada (esport, sèries, passejar....)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico