VHS1
Hola, fa uns mesos em van detectar VHS1 a la zona genital. La veritat em vaig sentir com molt incòmode i una situació molt violenta, tot el rato em miraven i em parlaven malament i no em van transmetre confiança...Per una altre part, per moltes xerrades d'educació sexual que he rebut durant anys aquest cop m'he adonat que em sento desinformada, ja que només parlen de com protegir-te durant la penetració i s'en obliden de que hi ha altres formes com el sexe oral, i ni tant sols sé a qui haig d'anar a preguntar per estar informada i poder protegir-me i protegir. L'únic que em van dir és que aixó, ara sempre estarà amb mi, latent o actiu...Però aquí la meva pregunta:
Si està en estat latent i tinc relacions, puc passar-ho a la meva parella? En quins casos si i en quins no?
Moltes gràcies
Helena Angel

Hola,
Ens sap molt de greu que tinguessis aquesta experiència amb les persones professionals que van detectar y diagnostica el Virus d'Herpes Simple tipus 1 que comentes.
El més idea seria que puguessis parlar amb la llevadora de la tarda jove perquè t'informés bé, mentre no hi vagis, t'adjuntem la pàgina de la OMS on parla del VHS1 i 2: https://www.who.int/es/news-room/fact-sheets/detail/herpes-simplex-virus
">
https://www.who.int/es/news-room/fact-sheets/detail/herpes-simplex-virus
">
Veuràs que el VHS1 es transmet principalment per contacte de boca a boca i sol causar infeccions a la boca i al seu voltant, el conegut com a herpes labial. Quan està en la fase on hi ha la ferida, també es pot transmetre als genitals per contacte boca-genitals i provocar l'herpes genital.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com