Trista
Hola, us escric perquè ja fa bastant temps que estic preocupada i no sé que fer. Em preocupa, perquè tinc 17 anys i encara no m'he liat amb ningú, ni he tingut parella ni res, i tinc por de no agradar-li a ningú. No he pogut comentar aquesta preocupació, perquè tampoc tinc gaires amics i no sabria com fer-ho.
Merci.
Laia Sala

Hola!
Entenc que estiguis preocupada però, tot i que potser sembla el contrari, hi ha moltes persones de la teva edat que es troben en la mateixa situació. El desig sexual i l'atracció cap a les altres persones apareix a diferents ritmes i és important acceptar el ritme de cadascú. Si tu no has tingut desig de liar-te amb ningú, no ho facis si no et ve de gust! Si ja has sentit desig però l'altra persona no, toca acceptar-ho i esperar que aparegui una altra persona on el desig sigui mutu.
Sovint s'utilitza el primer petó com una forma de sentir-se superior als altres. Per nosaltres, en canvi, té a veure amb l'atracció cap a l'altra, el respecte i la complicitat que puguis sentir. Si la persona que tens al davant no et desperta tot això... potser millor no cal obligar-se, no trobes?
De moment pots centrar-te a observar-te i analitzar-te: quines persones et desperten desig? Quines característiques tenen? Què és el que t'atrau molt d'algú? Què és el que no suportes d'una altra persona... així potser tindràs més clar amb quines persones et ve de gust començar a intimar ;) Centra't a conèixer diferents persones...
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico