Tinc problemes alimentaris
Hola, porto 4 anys amb l'autoestima bastant baixa, però em va a èpoques. No m'agrado com sóc, les meves cames són massa gordes i em vull aprimar. El meu nòvio, l'única persona que ho sap, em diu que estic molt be, però no em serveix per res. No ho he parlat mai amb els pares, no ho saben ni vull que ho sàpiguen, però si que em controlen molt perquè algun cop han notat que tinc problemes amb el menjar. M'agradaria anar a un psicòleg, però no tinc ni temps ni diners per pagar-lo. La cuarantena m'està afectant molt, amb dos setmanes ja m'he aprimat 5 kg, no és molt, però si que ho és alhora. Em vull aprimar més, i escric en el consultori perquè el novio m'ha recomanat parlar amb un psicòleg. Però em vull aprimar sigui com sigui. Si responeu, crec que em faríeu un gran favor, gràcies!
Andrea Esquerdo

Bon dia bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
Ets molt valenta escrivint-nos i volent anar a un psicòleg. Jo sempre ho dic, és més valent el que reconeixer que ha d'anar al psicòleg, que el que es queda a casa sense buscar solució.
Pel que comentes, portes molts anys patint i és un bon moment per buscar ajuda. La salut és molt important, hem de poder trobar moments per cuidar-nos, i estic segura que segur que en trobaràs, per altra banda, hi ha centres i psicòlegs públics, pel que no t'engoixis, ajuda en trobaràs.
És molt important tenir a persones que ens recolzin en aquests moments de patiment, i més ara amb aquesta situació de confinament. Pel que t'animem a que parlis amb els teus pares, els expliquis la situació que estas vivint, el patiment que tens dins. Els pares sempre volen el millor pels seus fills, pel que no et jutjaràn, sinó tot el contrari, et recolzaràn, t'ajudaràn a buscar una solució. Parlar les coses tumbé ens ajuda a treure'ns un pes de sobre i compartir el patiment, que no només recaigui en tu.
Un altre consell que et donem, és que t'acceptis i t'estimis tal com ets. Tots tenim coses del nostre cos que ens agraden menys que d'altres, però les hem d'acceptar igual que les que ens agraden, moltes vegades no podem canviar-les pel que el millor és acceptar-les. No hi ha dues persones iguals pel que no hi ha dos cossos iguals, cada cos és perfecte per cada persona!! Si vols reduir una mica el greix corporal, el millor que tots fer és una dieta específica pel tu cos. Necessitem els aliments perque ene aporten una nutrients necesaris per tenir energia, pel que suprimir certs aliments no és una opción saludable. Amb una dieta específica per tu podrás aconseguir els resultats que vols de manera saludable.
Una abraçada i ànims en aquests dies de confinament!!
Accepta't i estima't
Andrea (psicologa)