El meu cos
Hola!
Tinc complexes bàsicament amb TOT el meu cos, no m'agrada RES. Em veig molt gorda, la cara molt lletja o sigui tot. La gent que m'envolta em diu que tendeixo a exagerar molt pero esque jo no estic agust amb mi mateixa. Tinc algunes estries i una mica de celulitis i nose si es normal en la meva edat. Medeixo 1,55 i peso uns 49kg, estic en el pes correcte però, no em veig mai bé. Però no només em passa amb el físic sinó que tendeixo a sentir-me sempre mala persona i culpable amb accions que realment no són per tant. Tinc l'autoestima massa baixa i nosé com ho puc arreglar, és un malestar constant.
Andrea Esquerdo

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
Tenir complexes és normal, tots en tenim i més en l’etapa de l’adolescència. És molt important acceptar-nos tal com som, amb les coses que ens agraden de nosaltres i amb les que no ens agraden tant. Tots tenim coses que potser no ens agraden però les hem d’acceptar, perquè no podem canviar-les. Si que es veritat, que en ocasions hi ha coses que podem variar-les però ens hem d’agradar tal com som. No hi ha dues persones iguals ni dos cossos iguals, som diferents i, des del meu punt de vista, allò diferent és el que ens fa atractius i únics! Estàs en un moment de molts canvis, tant físics com mentals i això sol generar un malestar o confusió per no saber què està passant o com canviarà el meu cos. Això ens passa a tots, és natural d’aquesta etapa, pel que no t’angoixis. Estic segura que tens coses molt bones però potser no t’has parat a pensar en quines, pel que t’animo a que ho facis i pensis en tu mateixa en aquests dies de confinament, ni que sigui una cosa que trobis, ja et farà sentir millor. L’autoestima no només és defineix pel físic, l’autoestima és defineix per tot el conjunt de la nostra persona, pel físic, pel caràcter, habilitats, etc. Aprofita aquests dies per pensar en tu i en les coses que t’agraden, que et fan feliç, que et fan sentir bé i deixar enrere aquests sentiments i pensaments que l’únic que aconsegueixen és fer-te mal i patir.
Una abraçada i ànims per aquests dies
Accepta’t i estima’t
Andrea (psicòloga)