No puc dormir
Bon dia,
Fa una setmana que no puc dormir, estic molt frustrat. Tinc son però no sóc capaç d’adormir-me. M’enfado amb mi mateix i ploro perquè hi ha dies que ha sortit el sol i encara estava despert.
He probat amb tots els aparells electrònics apagats, amb la tele encesa, amb música relaxant, però cada dia quan arriba la nit és patiment i angoixa. Ja no sé que fer. Podrieu ajudar-me siusplau?
Laura Centellas

Hola! És natural que estiguis amb ansietat i amb dificultats per dormir. Forma part de la resposta que té el cos quan té sensació que perill. Una de les formes de combatre-ho és centrar-te en el dia a dia i no avançar esdeveniments que encara no han passat. Per exemple, intenta distribuir-te el dia entre: estones d'estudis, estones amb amistats, estones de calma i solitud i estones en família.  Distribuir-se el dia així facilita que tinguem un ordre mental i una estructura que ens ajuda a ser més productius. Per altra banda, intenta incloure algun tipus d'activitat en el teu dia a dia, ja sigui calmada, com fer estiraments o ioga, o bé més accelerada com alguna classe de cardio. Finalment, a l'hora d'anar a dormir, no intentis dormir, concentra't en deixar que el cos descansi, en observar els teus pensaments per on passen i en les sensacions corporals de benestar. Si alguna estona notes molt nerviosisme, aixeca't i et prepares una infusió, t'ajudarà a calmar-te. Molts ànims!
La Laura Centellas