Pensaments
Hola,
Tinc epoques que em venen pensaments de deixar de menjar. Quan per exemple si un dia quedo amb algu i se que arribare mes tard de les 14 (quan acostumo a dinar amb ma familia a casa) em ve el pensament de “puc inventarme que ja he dinat” i ho acabo fent. Despres si haig de dinar fora de casa amb tuppers de veritat que sem tanca lestomac i no mentra res, per tant, ho acabo llençant. Mai mhe menjat els entrepans del cole, des de ben petita que els llenço, pero per que de veritat no mentraven. A vegades penso quants dies aguantaria sense menjar. Pero es que despres a casa menjo normal, per que intento aprofitar ocasions en les que haig de fer apats a fora de casa per no menjar? Per que em passa? Es que sento que tampoc puc controlar aquests pensaments, ni evitar-los.
I es que se que estic prima, medeixo 1.64 i peso 53 i tot i que magradaria quedarme als 49-50, no crec que sigui la causa de tot.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot et vull donar les gràcies per explicar-nos el que et preocupa i per confiar amb nosaltres!!
Comentes que has notat que tens pensaments que et porten a deixar de fer alguns àpats i no els pots controlar. Noto que a més això et preocupa i no acabes d’entendre perquè et passa. Primer de tot, et pot ajudar el fet d’entendre que el fet de deixar de fer alguna àpats en un principi pot aprimar-te, ja que hauràs fet canvis en els teus hàbits alimentaris. Però, a la llarga et farà un efecte rebot, a més de fer que el teu cos es fiqui malalt. Pensa que el nostre cos necessita una certa quantitat de nutrients, proteïnes, carbohidrats,... per poder funcionar. I, encara que no mengem, el nostre cos ens els continuarà reclamant quan els necessiti. Així, que quan ens saltem àpats el que estem fent és reprimir la nostra gana, i acumulem ansietat. Això, farà que a l’hora de dinar mengi el doble per calmar aquesta ansietat. Si tens l’estómac tancat, el millor és que intentis fer petits refrigeris al llarg del dia encara que no tinguis gana. Quan et passi això el que pots fer és parar-te a pensar: no tinc gana? O es que no m’ho vull menjar?
El meu consell és que si el que vols és aprimar-te, sempre et fiquis en mans de professionals (nutricionistes, metges, dietistes,...) que t’ajudin a conèixer el teu cos i a aconseguir els teus objectius de forma saludable. Però, per acabar de parlar-ho i poder ajudar-te de la millor manera et proposo que et posis en contacte amb nosaltres, l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. Som una associació que intentem donar recolzament i acompanyar-vos, NO fem ni diagnòstics ni tractaments. Esperem la teva trucada, el telèfon és 93 454 91 09.
Una forta abraçada!!
La Laura Centellas