Aprimar-se
Ja porto anys amb els pensaments d’aprimar-me al cap. Peso uns 50 i pocs i tothom em diu que estic prima, i no ho nego. La cosa és que tinc molts “mofletes” i no entenc perquè aprimant-me no rebaixen. És un complexe molt fort perquè em veig el cos acceptable però la forma de la cara horrible. El cas és que em venen raches de pesar-me a cada hora, abans i després de menjar i sempre que se’m passa pel cap (i d’amagat). Penso que si peses 40 i pico em sentiria millor en general.
Laura Centellas

Bon dia guapaa!
Primer de tot moltes gràcies per explicar-nos el que et preocupaa! Ens encanta ajudar-vos!! M’expliques que fa anys que et venen pensaments de que t’has d’aprimar, però que en general et veus amb un cos acceptable. I, últimament, t’agovia perquè has notat que tens molts mofletes. I, que per molt que facis, no aconsegueixes que s’aprimin. El que passa, és que hi ha coses del nostre físic que no les podem canviar, i no ens queda més remei que acceptar-les. A més, a vegades pensem que si fem una dieta per aprimar-nos o molt d’exercici físic, aconseguirem canviar allò que no ens agrada tant o que ens incomoda. Però, no funciona així. Jo no puc escollir la part del cos que s’aprimarà o s’engreixarà. I, no hi ha fórmules màgiques que ens ajudin a canviar els nostres COMPLEXES. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!!
També, dius que amb el confinament t’estàs fixant més amb el teu cos, i que tens la necessitat de pesar-te molt sovint. El número que veiem a la bàscula no és una bona mesura per veure si ens estem aprimant o engreixant. Perquè en el número també es conta el pes dels nostres ossos, de l’aigua que hem begut, el que hem menjat,… Per exemple, si jo em peso abans de veure aigua, pesaré una cosa. I, desprès, segurament pesaré més, però un cop vagi al lavabo a fer pipi. El meu pes tornarà a ser el d’abans. Això, no vol dir que m’hagi aprimat o engreixat. Per tant, si et peses molt sovint, l’únic que aconseguiràs será angoixar-te cada vegada més, perquè veuras que el número de la balança va canviant constantment. L’important és que mantinguis uns bons hàbits alimentaris i que estiguis sana.
De totes maneres, si et continua passant, pots ficar-te en contacte amb nosaltres, l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia, que estarem encantades d’ajudar-te. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Una forta abraçada!!
La Laura Centellas