Obsessió
Bones,
la veritat és que recorro a aquesta consultori perquè és de les poques coses que se m'acudeixen ja.
Doncs la meva situació és que no puc parar de pensar en la meva alimentació. Tinc 17 anys i porto els 5 ultims centrant totaaa la meva vida en la meva alimentació, i el pitjor és que no ser com canviar-la. Cada dia quan m'en vaig a dormir pensó en totes les coses que he menjat aquell dia, i hem sento culpable, i després penso que el següent dia he de millorar, però no ho acabo fent ja que no tinc control.
Sincerament, només vull abandonar la meva obsessió i centrar la meva vida en fer altres coses.
Espero que hem pogueu ajudar
Laura Centellas

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos què és el que et preocupa. Pel que ens expliques entenem que portes anys preocupada en què menjar i si el que menges és saludable o no. Pensar això no és dolent, el que no és del tot sa és que et sentis culpable per menjar. Necessitem a tots els aliments per a poder funcionar, cada aliment té uns nutrients necessaris per a que el nostre cos tingui energia per a seguir endavant, tots i cada un d’ells. L’alimentació saludable és aquella on existeix un equilibri entre els aliments, sobretot menjant de tot. Si el que et preocupa és estar cada nit pensant en què has menjat i què no, el consell que et donem és que abans de dormir, facis alguna cosa per a distreure la ment i no pensar-hi. Pots aprofitar aquests dies per a mirar series amb família abans de dormir, o canviar el pensament en: quines coses m’han fet somriure avui, quines coses vull fer quan s’acabi tot això, etc.
Una abraçada bonica, i ànims per aquests dies de confinament!
La Laura Centellas