:)))
Heyy!
Tinc un problema des de fa uns mesos: els meus pares. El problema és que jo ja no tinc tanta gana com quan era petita i a més vaig molt a poc a poc menjant, també em preocupa la imatge però no li dono gaire importància, no em mal entengeu, vull dir no més que cap altre adolescent de la meva edat. La meva mare és psicòloga i sempre m'està dient que li puc explicar tot, que no em jutgarà, etc. I el meu pare sempre m'ha dit que he de ser forta que les dones són la revolució, etc. El cas és que a la mínima que els hi dic que no tinc gana em començen a dir de tot: ets anorèxica, t'ingressarem, el teu cosí menjava moltíssim a la teva edat, quan t'hagis mort ja no podràs tornar enrere... El que em passa a mi és que com nassos volen que els hi expliqui alguna cosa si a la mínima que digui alguna cosa que té a veure amb el físic em diuen això. M'agradaria saber si realment puc estar perdent la gana per l'edat o alguna cosa així, o m'hauria de preocupar. GRÀCIEES feu una feina impressionant! :)
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies a TU per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Comentes que estas preocupada perquè no tens gaire gana i perquè parla-ho amb els teus pares és molt complicat.
Pel que fa a la gana, si et preocupa, el meu consell és que et posis en contacte amb un especialista (metge, digestòleg,...), perquè pugui valorar si és que hi ha alguna cosa que no acava de funcionar i per això no tens gana. També, pot influir la part emocional, sobretot en aquests moments de confinament. I, mentrestant, pots pensar: Quan acabo de menjar em quedo satisfeta? Hi ha alguna cosa que em preocupa i que em treu la gana? Sento que estic cansada, amb poca energia?
Pel que fa als teus pares, ja sabem que volen el millor per nosaltres, però que a vegades és difícil que ens escoltin o ens prenguin seriosament. Ja que ells tan donat la possibilitat de parlar de tot, el meu consell és que pensis exactament què els hi vols dir. Busca un moment en el que estigueu relaxats, i pacta unes “normes de comunicació” (per exemple: primer us explico jo el que em preocupa i després em feu les preguntes). I, el més important, plantejat quina és la idea que els hi vols transmetre. Comentes que fins ara quan els hi dius que no tens gana, reaccionen d’una manera que no t’ajuda. Doncs intenta evitar dir aquesta frase i explica’ls com et sents i com et poden ajudar. A vegades, els pares s’obliden de quan van ser joves, i no saben ajudar-nos. Així, que pots intentar dir-los que les seves reaccions no t’ajuden i ensenyar-los com poden ajudar-te, què és el que necessites.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i per aquí és difícil que en puguem parlar bé, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Espero que et serveixi d’ajuda!!Una forta abraçada.
La Laura Centellas