Alcohol
Bon dia!
Tinc 18 anys i ja tinc l’edat per beure alcohol. Això m’està generant un complexe perquè mai m‘agradat, ni tampoc les vegades amb gas. Em sento malament perquè beure alcohol a la meva edat es mes una cosa social, per exemple a celebracions o festes. He intentat molts cops, i begudes diferents però el meu cos les repudia. El problema es que sempre que m’ofereixen per demanar veguda tothom es queda mirant-me malament perquè em demani aigua o un suc perquè semblo una nena petita. La meva família de vegades em diu que es molt estrany que no m’agrada, i que potser en el futur em canviï el gust, encara que no ho crec.
Penseu que m’agradara en un futur? Hi ha algun truc per que pasi? Alguna recomanació?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Bon dia!
Gràcies per explicar-nos el que et preocupa! Pel que m’expliques et sents malament perquè no t’agrada beure begudes alcohòliques i sents que l’entorn et pressiona, i que si no ho fas inclòs et miren malament.
No és estrany que no t’agradi l’alcohol, pa gustos colores!! El meu consell és que siguis com ets. Si no t’agrada o no et senta bé, doncs no beguis. No et puc dir si en un futur t’agradarà, al llarg de la vida ens canvien molt els gustos. I, de fet, és molt més saludable no veure alcohol. L’important és que pensis per a qui fas les coses. No es tracta de veure per agradar als altres o per fer-los contents o perquè et deixin en pau. Si quan et demanes un suc o una coca-cola et miren malament, sempre els hi pots dir: A cas és que sóc millor persona o amiga si em prenc una cervesa? Et pots divertir igual.
Espero haver-te ajudat. Fins la pròxima!!
La Laura Centellas