Com actuo?
Sempre he desitjat tenir una persona al meu costat, una persona a qui li pogues confessar tot, les meves amigues de l’escola sempre m’han ferit, quedaven sense mi, s’explicaven secrets entre elles i després ho comentaven a davant meu, es tiraven fotos elles i m’ignoraven...sabia que no podia confiar en elles i que només venien a mi quan estaven soles o quan em veien trista, sabia que no podia i no volia confiar en elles. Vaig crear una amistat molt bonica amb una nena, a qui li explicava tot el que em passava amb elles i ella sempre em treia un somriure i em deia que jo em mareixia alguna cosa millor (de mica en mica ens vam distanciar i ara estic intentat tornar a guanyar a la distància que hi ha entre nosaltres i estic feliç perque encara és capaç de dibuixar-me un somriure) però aquest no és el cas. Necessitava tenir un millor amic o amiga al meu institut perquè pensava que així no hauria d’anar amb elles a l’hora del pati. Vaig fer moltes noves amistats però amb cap persona sentia la confiança per considerar-los millors amics excepte amb dos nens que sempre m’havien caigut molt bé però que per ells no era gaire ningú. Parlva amb els dos molt però només per whatsapp, quan estavem cara a cara, si que passaven temps amb mi (un temps que mai oblidaré) però no sabia si ho feien per pena o perque els hi queia realment bé. Es van començar a fer amb més gent i la nostra amistat es va trencar. Jo intentava dintre de la poca confiança que teniem perquè malgrat que parlessim molt parlavem sempre de bromes i tonteries, tornar-los a recuperar. Amb un ho vaig aconseguir però l’altre em parlava tan malament que em feia tan i tan mal. Perquè per mi era una persona molt important amb qui havia passat moltes converses i bons moments. Els dos estan estudiant a un altre pais però aquest any ja tornaràn. He pogut veure que per ells no soc ningú o això sembla, jo intentava parlar amb ells però no se si em contestaven per pena o si realment tenien ganes de parlar amb mi i ens hem acabat distanciant massa. Fa potser mig any o més que no parlem.
Que faig quan arribin? Com actuo? Com si ja no m’importessin? O com si m’haguessin fet mal durant aquests mesos, o no? O intento tornar a fer-me amb ells?
Porto un any desitjant que tornessin i ara no se ni com actuar. Deixo de ser jo mateixa per agradar-los? Tan de bo coneixer per fi algú que em valori i m’estimi com faig jo.
Laura Centellas

Hola!!
Gràcies per escriure'ns!
Intentar canviar per agradar als altres... no és mai gaire bona idea! Potser no cal que pensis gaire en com actuar i escolta el que et diu el teu cor. Potser tens ganes de veure'ls i comprovar la vostra amistat. Si és així, intenta quedar amb ells, els hi proposes veure'us i així pots veure com reaccionen.
Per altra banda, detectem que estàs molt pendent d'analitzar si la gent et parla per pena o perquè realment els hi caus bé. Si estàs tant pendent dels altres, és difícil que puguis ser espontània! I llavors no poden conèixer com realment ets...
Per tant, et deixem algunes coses a tenir en compte:
- El concepte de "millor amic" no existeix. Hi ha diferents persones amb qui ens sentim còmodes per parlar-hi d'uns temes, i d'altres persones per fer algunes activitats. És a dir, hi ha amistats per tenir converses íntimes, amistats per divertir-se, amistats per fer esport... no és necessari que una persona ocupi tots aquests espais, val?
- Centra't en el missatge, no en "quedar bé". Si estàs pendent de la conversa, serà més fàcil que estiguis espontània!
- Recupera coneguts i conegudes, torna-hi a parlar i ves veient si ets sents còmode! I si també mostren interès per saber de tu.
- Finalment, potser no cal que hi confiïs al 100% des del primer minuts. Ves veient, i potser al cap d'un temps et ve de gust compartir-los alguna cosa important. A poc a poc, val?
Nosaltres seguim aquí...
La Laura Centellas