Estic farta
A veure, desde que tinc us de raó em veig gorda, de petita quan feia P5 estava tot el dia mirant a les meves amigues i em comparava amb elles. Mai volia jugar a l’hora del pati perquè em feia por que m’insultessin o es riguessin de mi. A 4rt de primària vaig pujar d pes d manera brutal i desde llavors vaig seguir pujant. A 6è ja no podía mes, sentía que necessitava mirarme al mirall i que per un cop a la meva vida m’agrades el que veig. Llavors vaig començar a llençar l’esmorzar i com que en aquella època dinava sola a casa doncs em treia molt menjar del plat. La tonteria va durar un temps pero només em vaig aprimar 2 kg. A 1r d’ESO vaig tornar a passar una mala època i vaig intentar deixar de menjar. Vaig aprimar me 4kg i va ser una època en que ho vaig passar fatal. Vaig començar a anar al endocrí i psicòlegs, etc. A l’estiu vaig recuperar tot el pes que havia perdut i vaig tenir una recaiguda puntual on vaig baixar 5kg. Ara aquest curs m’he baixat 13kg i estic pitjor que mai. He entrat en un bucle on no hi puc sortir. Mai ho havia passat tan malament. Sento que no val la pena llevar-se cada mati Pk total no vaig res de profit, i com diu el meu pare només estic al món per tocar els ous i fer mal. Se que em direu que m’estimi i que parli amb els meus pares pero no puc. Soc una persona molt reservada i després de parlar mil cops amb els meus pares no m’entenen. Estic cansada de viure amenaçada per ells i que sem vulguin treure de sobre. I nose perquè escric aixo pero necessitava desfogarme. Me quedat sola i no puc parlar amb ningu. Puc estar dies sense que em parlin i ara me dinat conte de que no tinc amics de veritat. I nose, estic farta de viure presonera dels meus pensaments i del meu cos. De no poder anar a comprar roba per por a que em vagi petita i de només veure calories en comptes de menjar. De sortir al carrer i sentir-me una puta gorda de merda. Tots em diuen que 51 no es un pes alt pero jo em veig una puta gorda i em provoca molta ansietat fins al punt d sentir que no em pertanyo i que ja no respiro.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! No ha d’haver sigut fàcil d’escriure, però m’alegro que ho hagis fet. Parlar del que ens preocupa, del que ens fa patir, o desfogar-nos com tu dius, ajuda a treure’ns un pes de sobre.
Comentes que fa molt temps que creus que no tens una bona relació amb el menjar, que et sents sola, i que sents que els teus pares no et comprenen. I, tot plegat, et fa patir molt. El primer pas ja l’has fet, has estat molt valenta per demanar-nos ajuda! I, per no rendir-te! Vull que sàpigues que no estàs sola, nosaltres et volem ajudar. La vida a vegades pot ser complicada perquè de cop ens venen diversos problemes alhora però recorda que tots els problemes tenen solució. Pensa que els nostres pensaments influeixen en les nostres emocions. A vegades tenim tendència a anticipar-nos i a posar-nos en la pitjor situació, i acabem patint per coses que potser no passaran. Intenta centrar-te en la informació que tens i en el que pots fer, i evita pensar en el que podria passar o no. Les emocions negatives no duren per sempre, van i venen durant el dia.
Ja que ens has demanat ajuda i per aquí és difícil que en puguem parlar bé, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas